Sprawozdanie finansowe stanowi roczny raport, który przedstawia w sposób czytelny sytuację finansowo-majątkową i finansowych wyników działalności danego podmiotu.  Badanie sprawozdania może być obowiązkowe, wynikające z ustawy o rachunkowości, jak i dobrowolne, dzięki czemu firmy uzyskują praktyczne rekomendacje pozwalające lepiej zarządzać ryzykiem, bądź też  zyskają wiarygodność w oczach inwestorów i instytucji finansowych. Badanie sprawozdań finansowych to jedna z usług świadczona przez firmę ADF Lidmar Audyt Doradztwo Finanse z siedzibą w Legionowie.

Kto zajmuje się badaniem sprawozdania finansowego?

Audyt przeprowadzają biegli rewidenci posiadający w tym zakresie odpowiednie uprawnienia. Wachlarz ich usług jest jednak znacznie szerszy i obejmuje również przeglądy sprawozdań finansowych, doradztwo finansowo-księgowe i podatkowe czy pomoc w procesach przekształceniowych podmiotów.

Specjalista dokonujący oceny kondycji przedsiębiorstwa musi posiadać nie tylko ugruntowaną wiedzę z zakresu finansów i rachunkowości, lecz również znać specyfikę branży swoich klientów. Pozwala to na indywidualne podejście do klienta i identyfikację ryzyka związanego z przebiegiem operacji gospodarczych. Z tego względu takie biura jak ADF Lidmar zatrudniają ekspertów z różnych dziedzin, dzięki czemu każdorazowo audyt tej firmy opierany jest na wnikliwym zrozumieniu i poznaniu jednostki oraz środowiska, w którym ona działa. Podejście takie zapewnia znalezienie najbardziej optymalnych i skutecznych rozwiązań oraz owocuje dokładnością i kompleksowością audytu.

Korzyści z badania sprawozdania finansowego

Chociaż dla wielu przedsiębiorstw badanie sprawozdania finansowego nie ma obowiązkowego charakteru, to ich właściciele na własne życzenie podejmują współpracę z biegłymi rewidentami. Proces ten nie sprowadza się bowiem jedynie to kontroli dokumentów księgowych. Wszechstronna analiza dokonana zgodnie z międzynarodowymi standardami badania, wspomagana jest poprzez rzeczowe rozmowy z zarządem i kluczowymi pracownikami. Wszystko to w połączeniu ze sprawdzoną metodologią, umożliwia zaprojektowanie szczegółowych rozwiązań.

Rekomendacje przygotowane przez biegłych rewidentów umożliwiają na efektywne zarządzanie ryzykiem w kluczowych sektorach działalności. Dotyczą więc nie tylko kwestii procedur podatkowych bądź gospodarczych, ale także obszarów powiązanych ściśle z czynnikiem ludzkim. Unaocznienie błędów wychwyconych podczas badania sprawozdania finansowego pozwoli osobom zarządzającym firmą przeprowadzić czynności służące do minimalizacji skutków czynników ryzyka. Wdrożenie środków zapobiegawczych wpływa w znaczny sposób na poprawę wiarygodności finansowej wśród kontrahentów oraz instytucji finansowych, bądź tez zapewnienie dla właścicieli, że osoby kierujące firmą odpowiedzialnie dbają o jej kondycję.

Prowadzenie pełnej księgowości w ofercie firmy ADF Lidmar Audyt Doradztwo Finanse

ADF Lidmar Audyt Doradztwo Finanse oferuje pełną księgowość dla swoich klientów. Usługa zawiera m.in.: prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupów, prowadzenie rejestrów VAT, sporządzanie deklaracji podatkowych oraz przygotowywanie sprawozdań finansowych. Firma zapewnia klientom kompleksowe wsparcie w zakresie księgowości, co pozwala im skoncentrować się na prowadzeniu swojego biznesu. Doświadczeni specjaliści z szeroką wiedzą i praktycznym doświadczeniem w prowadzeniu ksiąg rachunkowych działają zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego i rachunkowego, dbając jednocześnie o rzetelne i terminowe wykonanie powierzonych im zadań.