Każdy przedsiębiorca doskonale wie, jak ważne jest nawiązanie współpracy z dobrym biurem rachunkowym. Zlecenie zadań związanych z księgowością profesjonalistom może być wybawieniem w wielu kryzysowych sytuacjach, szczególnie tych związanych z różnego rodzaju urzędami. Na co zatem zwrócić uwagę poszukując dobrej księgowej, której warto powierzyć prowadzenie spraw własnej działalności? Poznaj ofertę Biura Rachunkowego Doroty Bartkowskiej z Gryfic!

Umiejętności i kwalifikacje księgowych

Obecnie na rynku istnieje wiele biur rachunkowych, które prześcigają się w oferowanych usługach. Z jednej strony dzięki temu ma się prawo do wyboru firmy, która będzie spełniała wszystkie indywidualne oczekiwania. Z drugiej zaś można trafić na firmę, która nie jest profesjonalna i zależy jej wyłącznie na ilości klientów, a nie jakości świadczonych usług. Oznacza to, że przed zawarciem umowy z biurem rachunkowym warto sprawdzić, czy rzeczywiście zatrudnieni w nim pracownicy są profesjonalistami w swojej dziedzinie.

Wybierając dobre biuro rachunkowe należy zwrócić uwagę przede wszystkim na kwalifikacje pracowników. Wiadome jest, że w branży księgowej przepisy dotyczące prawa i rachunkowości zmieniają się w zawrotnym tempie. Co najmniej kilka razy w roku następują zmiany w różnych przepisach, dlatego każdy księgowy powinien na bieżąco aktualizować swoją wiedzę. Dobra księgowa powinna posiadać nie tylko odpowiednie wykształcenie wyższe, ale również regularnie odbywać kursy i szkolenia dokształcające.

Cena za świadczone usługi

Kolejnym istotnym elementem charakteryzującym dobre biuro rachunkowe jest cena pobierana za świadczone usługi księgowe. Cena ta powinna być adekwatna do powierzonych zadań i obowiązków. Zbyt niska stawka może świadczyć o braku profesjonalizmu przy wykonywaniu obowiązków lub też ich okrojonym zakresie. Biuro rachunkowe, takie jak Biuro Rachunkowe Doroty Bartkowskiej z Gryfic, które w pełni zajmie się sprawami księgowymi firmy, z pewnością zaoferuje adekwatną cenę do najwyższej jakości usług. Warto w takiej sytuacji zrobić analizę cen kilku firm rachunkowych i porównać oferty w danym mieście.

Przed podpisaniem umowy warto również dowiedzieć się jakie usługi obejmuje proponowana stawka. Czy obsługa rachunkowa składająca się na cenę podstawową to jedynie prowadzenie księgowości firmy, prowadzenie rozliczenia VAT oraz rozliczenia PIT, czy również rozliczanie spraw związanych z pracownikami to znaczy prowadzenie akt osobowych, zgłaszanie i wyrejestrowywanie ich z obowiązkowego ubezpieczenia, naliczanie wynagrodzeń, urlopów itd. Warto również zorientować się, czy dane biuro rachunkowe oferuje w cenie usługi doradcze, czy klient z każdą nową sprawą będzie zmuszony uiszczać dodatkowe opłaty.

Jak widać decyzja o wyborze dobrego biura rachunkowego, które będzie prowadziło sprawy księgowe własnej firmy nie należy do najprostszych. Wpływ na nią ma wiele czynników, jednak wybierając dobrego księgowego szczególną uwagę należy zwrócić właśnie na jego kwalifikacje i posiadane umiejętności ora bardzo ważny czynnik jakim jest cena za świadczone usługi.

Co oferuje Biuro Rachunkowe Doroty Bartkowskiej?

Biuro rachunkowe z Gryfic, którego właścicielką jest Dorota Bartkowska świadczy wiele usług zarówno z zakresu księgowości, jak i obsługi płac. Od wielu lat pomaga klientom indywidualnym oraz przedsiębiorcom, oferując rozliczenia z ZUS i Urzędem Skarbowym, doradztwo w zakresie kredytów i nie tylko. Firma specjalizuje się w usługach kadrowo-płacowych oraz pełnej księgowości, zapewniając kompleksowe wykonanie wszelkich operacji gospodarczych. Fachowcy poprowadzą księgi firmy, sporządzą listę płac i wiele innych. Zachęcamy!