Każdy przedsiębiorca wie, czym jest dochód, przychód, księga rachunkowa, księga przychodów i rozchodów, ryczałt ewidencjonowany, analiza portfelowa, czy też optymalizacja podatkowa. Księgowość i rachunkowość, a także kadry i płace, to ważne elementy prawidłowego funkcjonowania każdej firmy. Nic dziwnego zatem, że dzisiaj każda firma chce postawić na profesjonalną obsługę w tym zakresie, co wiąże się niestety z wysokimi kosztami. Te można zoptymalizować współpracując z dobrym biurem rachunkowym.

Koszty obsługi księgowej na własną rękę

Koszty obsługi księgowej na własną rękę mogą być w ujęciu miesięcznym różne. W przypadku konieczności zatrudnienia kilku księgowych, w dużej firmie handlowej, usługowej, czy też produkcyjnej, mogą one być wyższe niż kilkanaście tysięcy miesięcznie. Nawet jeden specjalista od spraw kadrowych i finansowych to już stosunkowo wysoki koszt. Średnia pensja dla księgowego w Polsce, wynosi bowiem około 4500 złotych brutto na miesiąc. Doliczyć należy również eksploatację materiałów biurowych i urządzeń takich, jak drukarki i skanery, a także koszty drogich licencji oprogramowania komputerowego. Zapomnieć nie można również o konieczności wynajmu lub budowy odpowiedniego biura z archiwami, a także z wyposażeniem elektronicznym. Pomimo tego, iż jest to jednorazowa inwestycja, wymaga ona naprawdę dużych nakładów finansowych. To dlatego małe, średnie, a także wielkie firmy kierują się ku opcji tańszej, którą są outsourcingowe usługi księgowo-rachunkowe. Są one również często bardziej profesjonalne i rozleglejsze, co ma związek często z licznymi kursami dodatkowymi księgowych, a także z ich kompetencjami biznesowymi oraz doradczymi, np. dotyczącymi optymalizacji podatkowych, czy strategii produktowych i rozwojowych.

Koszty obsługi księgowości zewnętrznej

W zależności od wielkości firmy koszty miesięczne księgowości zewnętrznej mogą wahać się od 100 złotych brutto do kilku tysięcy. Są one często jednak kilkukrotnie niższe od prowadzenia obsługi finansowej firmy przez zatrudnianych na stałe pracowników. Cena prowadzenia ryczałtu w zewnętrznych podmiotach rozpoczyna się najczęściej od 100 złotych brutto, a ksiąg przychodów i rozchodów o 130 zł. Księgi handlowe to zaś koszt 400 złotych brutto miesięcznie, do czego należy doliczyć również – jeśli zachodzi taka potrzeba – wypełnianie i sprawdzanie sprawozdań finansowych rocznych. Jeśli chodzi o listy płac, deklaracje ZUS, czy akta osobowe, najkorzystniejsze jest naliczanie opłat od osoby. Koszty te wahają sięod 30 do 100 złotych brutto od jednego pracownika. Przy podejmowaniu złożonej i długofalowej współpracy, wielokrotnie przedsiębiorcy mogą liczyć również na obniżki cen i dodatkowe bezpłatne porady. Tak jest w przypadku BIURA RACHUNKOWEGO IJP prowadzonego przez magister Iwonę Jaromin-Pawlak w Mysłowicach. Słynie ono z atrakcyjnych i korzystnych dla przedsiębiorców cenników, profesjonalnej i szybkiej obsługi, a także gwarantowaniu nowoczesnej księgowości mobilnej oraz elektronicznej!