Małe przedsiębiorstwa podobnie jak i te większe koniecznie muszą przestrzegać przepisów dotyczących księgowości. Obowiązują one bowiem wszystkie podmioty gospodarcze. Jednym z nich jest PKPiR, czyli podatkowa księga przychodów i rozchodów, której prowadzeniem zajmuje się między innymi biuro rachunkowe Auxilia. Sprawdźmy czego konkretnie dotyczy ta usługa. Zapraszamy do lektury.

Czym jest Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów i kto jest zobligowany do jej prowadzenia?

Obsługa księgowa przedsiębiorstw to rodzaj usługi, która dotyczy wielu aspektów działalności firmy. Związane są one oczywiście przede wszystkim z kwestiami finansowymi i podatkowymi. Jednym z ciekawszych zagadnień wśród nich jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Jak mówi nam specjalista z biura rachunkowego Auxilia:

PKPiR to jeden z najważniejszych rodzajów ewidencji księgowej. Przyjmuje ona postać uproszczoną i zawarte w niej są wszystkie operacje gospodarcze.

Zapisuje się w niej przede wszystkim przychody i wydatki przedsiębiorstwa, a także koszty poniesione na prace badawczo-rozwojowe. Tak naprawdę do jej prowadzenia zobligowane są spółki oraz przedsiębiorcy, którzy zajmują się pozarolniczą działalnością gospodarczą o przychodach netto mniejszych, niż 2 mln euro rocznie.

Na jaką pomoc mogą liczyć właściciele firm w kwestii PKPiR w biurze Auxilia?

Tak jak wspomnieliśmy, prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów jest obowiązkiem wielu przedsiębiorców. Proces ten wymaga oczywiście ogromnej ilości czasu, który jest dla nas bardzo cenny, a także odpowiedniej wiedzy. Dlatego właśnie w takim przypadku warto skorzystać z pomocy biura rachunkowego Auxilia z Warszawy. Jest to firma należąca do Magdaleny Pydy, która kieruje swoją ofertę głównie do małych, lokalnych przedsiębiorstw.

Zatrudnieni tam fachowcy w sposób kompleksowy zajmą się dla nas sporządzaniem PKPiR, a także innymi usługami księgowymi. Zapewniają nam oni indywidualne podejście do każdego klienta oraz pełne zaangażowanie i doświadczenie.