Polski przedsiębiorca, który w ramach służbowych obowiązków przebywał za granicą w jednym z krajów UE i do kwot, które płacił tam na potrzeby działalności został doliczony VAT może skutecznie go odzyskać. Warto jednak wiedzieć, że wniosek musi być złożony do zagranicznego urzędu, a w różnych krajach niektóre opłaty mogą nie być zaliczane do kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Złożyć wniosek należy online do urzędu w Polsce, dokładnie tam, gdzie siedzibę ma nasza firma. Informacja o takim wniosku i niezbędne dokumenty zostaną następnie urzędowo przekazane do zagranicznego urzędu. Możemy zająć się tym samodzielnie lub skorzystać z profesjonalnej pomocy, jakiej udzieli nam Biuro Podatkowe Jaspet z siedzibą w Brzesku.

Jak wyglądają formalności w przypadku odzyskiwania zagranicznego VAT?

Jeśli nie do końca wiemy, jak przejść przez proces odzyskiwania tych pieniędzy możemy znaleźć biuro księgowe, które oferuje odzyskiwanie VAT z zagranicy. Wówczas mamy pewność, że cały proces przebiegnie sprawnie i co najważniejsze poprawnie, bez zbędnych błędów czy opóźnień, co zdarza się szczególnie w sytuacji, gdy nie jest to nasza specjalizacja. Zwrot VAT z zagranicy jest szczególnie istotny dla kierowców, których firmy zlokalizowane są w Polsce, jednak oni poruszają się z transportami po całej Europie. Wówczas muszą kupować paliwo, posiłki, czy np. części zamienne do samochodu lub inne. Taki zwrot może też objąć opłatę za zakwaterowanie czy wstęp na targi. Konieczne będzie jednak odpowiednie udokumentowanie wydatków, czyli zbieranie faktur.

Kiedy złożyć wniosek i co jeśli pieniądze nie pojawią się w odpowiednim terminie?

Jak zaznacza specjalista z firmy Biuro Podatkowe Jaspet wniosek o zwrot zagranicznego VAT-u powinien został złożony maksymalnie do 30 września roku następującego po roku podatkowym, którego dotyczy rzeczony wniosek. Jest to termin nieprzekraczalny, co oznacza, że jeśli VAT zagraniczny został zapłacony w roku 2020, to najpóźniej dnia 30 września 2021 musimy złożyć wniosek o jego zwrot. Jeśli jednak zagraniczny urząd spóźni się z realizacją wypłaty, to również mogą nam przysługiwać odsetki. Zlecenie działań związanych z odzyskiwaniem VAT zapłaconego za granicą specjalistom jest z pewnością dla przedsiębiorców prowadzących firmy transportowe mniej uciążliwa niż prowadzenie wszelkich formalności z tym związanych samodzielnie. Dzięki temu będziemy spać spokojnie i odzyskiwać takie nadpłaty.

Dlaczego warto skorzystać z usług Biura Podatkowego Jaspet

Biuro Podatkowe Jaspet zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem w dziedzinie rachunkowości, co gwarantuje profesjonalną i skuteczną obsługę klientów. Mogą oni również pomóc w optymalizacji kosztów oraz doradzić w kwestii różnych aspektów finansowych działalności przedsiębiorstwa.

Innym atutem Biura Podatkowego Jaspet jest elastyczność w dostosowaniu się do specyficznych potrzeb klientów oraz konkurencyjne ceny za usługi. Ogólnie rzecz biorąc, skorzystanie z jego usług może przynieść wiele korzyści dla przedsiębiorstwa i pozwolić na skoncentrowanie się na innych kluczowych aspektach działalności firmy.