Instalacje LPG w samochodzie to z pewnością sposób na oszczędności dla wielu kierowców, nie tylko tych codziennie pokonujących dziesiątki, czy też setki kilometrów. Zakładając gaz np. w firmie AUTOGAZ-LPG Montaż Serwis z do samochodu wielu właścicieli pojazdów mechanicznych liczy na bezstresową, bezobsługową jazdę pomiędzy jednym nabijaniem butli a drugim. Czym grozi unikanie serwisowania instalacji gazowej?

Rodzaje instalacji LPG w aucie

Istnieje kilka generacji — rodzajów instalacji LPG w samochodach, które różnią się między sobą „złożonością budowy” i tym samym działaniem. Jak wyjaśnił nam ekspert z firmy AUTOGAZ-LPG Montaż Serwis Piotra Kocota obecnie często instaluje się piątą generację, choć zdarzają się jeszcze pojazdy jeżdżące na wcześniejszych wersjach, choć ze względu na coraz to surowsze wymagania odnośnie emisji spalin, w pewnym momencie zostaną one wyparte przez układy nowego typu. W każdym przypadku zastosowane rozwiązanie wymaga okresowych prac serwisowych.

Jakie części wymieniać trzeba podczas serwisu instalacji LPG?

Jak informuje nas nasz rozmówca kontrola polega na ocenie sprawności układu zapłonowego i reduktora, a także zbadania szczelności instalacji. Brak czynności sprawdzających może doprowadzić ze znacznym skróceniem żywotności poszczególnych podzespołów w samochodzie, zwiększeniem zużycia paliwa. Zgodnie z informacjami uzyskanymi w firmie AUTOGAZ-LPG Montaż Serwis, która ma wieloletnią praktykę w adaptacji wielu typów i modeli samochodów na paliwo LPG — sugeruje, aby co średnio 15 000 km dokonać przeglądu układu gazowego, a w autach z zamontowanymi starszymi generacjami co 10 000 km. Ze względu na wysoką wrażliwość instalacji na niskie temperatury zaleca się wykonanie tych czynności na wiosnę. We wspomnianej firmie można liczyć na pomoc w ocenie konieczności sprawdzenia filtrów i czystości poszczególnych komponentów, ale średnio co 25-30 tys. km zaleca się wymianę filtrów, a reduktora, jeśli nie daje żadnych objawów podczas jazdy najlepiej przełożyć na nowy po około 100 000 km.