Prawdopodobnie większość z was zgodzi się ze stwierdzeniem, że klimatyzacja samochodowa stanowi obecnie podstawowe wyposażenie pojazdów osobowych i ciężarowych. Nic dziwnego, pełni ona bowiem bardzo ważną funkcję, która znacząco wpływa na poprawę odczuwanego przez nas komfortu. Przydatnym rozwiązaniem jest także ogrzewanie postojowe i to właśnie na tych dwóch elementach skupimy się w poniższym wpisie. Naprawami obu tych systemów zajmuje się firma Truck Servis.
Ogrzewanie postojowe Webasto
Na początek, zwróćmy uwagę na ogrzewanie postojowe. Jak już wskazuje nazwa, ten system pozwala na ogrzewania samochodu w trakcie postoju. W efekcie, możemy pozwolić sobie na komfort w postaci wsiadania do ciepłego już pojazdu. To jeszcze nie wszystko, ogrzewanie postojowe Webasto pozwala także na zniwelowanie konieczności przejścia silnika przez fazę rozgrzewania. To pozwala dodatkowo zaoszczędzić na spalaniu paliwa. Jak więc możemy z tego wywnioskować, stosowanie tego typu rozwiązania może okazać się szczególnie przydatne. Do tego, dochodzi oczywiście także sam komfort użytkowania.
Naprawami ogrzewania postojowego i klimatyzacji w pojazdach ciężarowych i dostawczych zajmuje się firma Truck Servis. Działa od 1996 roku i świadczy o wiele więcej usług. Wykonuje m.in. kapitalne remonty silników pojazdów ciężarowych wszystkich marek oraz naprawy skrzyń biegów, tylnych mostów napędowych i skrzyń rozdzielczych. Oferujemy naprawy układów pneumatycznych i parametryzację modulatorów hamulcowych zgodnie. Firma zajmuje się także diagnostyką komputerową pojazdów ciężarowych, naprawami układów elektrycznych. Wykonuje przeglądy gwarancyjne i specjalistyczne naprawy naczep. Warto poznać jej pełną ofertę.
Klimatyzacja samochodowa
Podstawową funkcję, którą oferuje klimatyzacja samochodowa jest możliwość ustawienia komfortowej temperatury w upalnych warunkach. Znajduje to zastosowanie zwłaszcza w przypadku bardzo długich tras, kiedy to po przejechaniu wielu godzin będziemy musieli borykać się prędzej czy później ze zmęczeniem. Natomiast zimą, klimatyzacja samochodowa pozwala głównie na usunięcie pary wodnej z szyb. Szczególnie przydatnym rozwiązaniem okaże się w obydwóch przypadkach klimatyzacja samochodowa Webasto.
Kolejną kwestią, którą warto poruszyć jest budowa układu klimatyzacji samochodowej. Zanim jednak przejdziemy do szczegółowych informacji na ten temat, pragniemy zaznaczyć, że udało nam się je zaczerpnąć dzięki konsultacji z ekspertami z firmy Truck Servis mieszczącej się w Siedlcach. Tak więc, w przypadku budowy tego rodzaju układu do czynienia mamy z takimi elementami, jak:
kompresor,
osuszacz,
skraplacz,
parownik,
zawór rozprężny.
Każdy z nich pełni inną funkcję i każdy jest niezbędny. W przypadku kompresora, trzeba wiedzieć, że funkcjonuje on podobny sposób do pompy. Bez jego udziału, czynnik chłodniczy nie mógłby poruszać się po całości układu, tak więc kompresor stanowi absolutnie kluczowy podzespół.
Pozostałe elementy
Jeśli natomiast chodzi o osuszacz, jego funkcja polega na jak najbardziej skutecznym usuwaniu wilgoci. Zarówno ze wspomnianego wyżej czynnika chłodzącego, jak i z oleju sprężarkowego, który to stanowi dodatkowy element będący niezbędną częścią całego układu. Osuszacz jest o tyle potrzebny, że do minimum zmniejsza ryzyko powstania korozji. Co więcej, osuszacz pełni także rolę filtra mającego na celu pozbywanie się wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. Przejdźmy zatem do opisu elementu, jakim jest skraplacz. Stosowanie go w układzie klimatyzacji samochodowej pozwala w głównej mierze na odprowadzanie określonej ilości ciepła z czynnika.
Skraplacz stanowi ważną część klimatyzacji samochodowej z tego względu, że pozwala utrzymać czynnik w odpowiedniej temperaturze. Jeśli natomiast chodzi o parownik, to właśnie za jego sprawą możliwe jest schłodzenie wnętrza samochodu. Parownika pozwala na usuwanie ciepła z powietrza wpływającego do kabiny pasażerskiej. Na koniec, został nam jeszcze zawór rozprężny. W przypadku tej części klimatyzacji samochodowej trzeba wiedzieć to, że ma na celu sterowanie przepływem czynnika. Zawór rozprężny steruje zarówno ciśnieniem, jak i temperaturą gazu w całości układu.