Kolizje oraz tzw. stłuczki parkingowe to zdecydowanie najczęstsza przyczyna mechanicznego uszkodzenia elementów karoserii wykonanych z tworzyw sztucznych. Wbrew powszechnie panującej opinii ewentualne pęknięcia czy też przełamania wcale nie muszą wiązać się z koniecznością wymiany części na nową. Znacznie tańszym rozwiązaniem jest poddanie uszkodzonych komponentów procesowi spawania. Z jakimi informacjami na ten temat warto się zapoznać?
Jak spawa się tworzywa sztuczne?
Dlatego też przed przystąpieniem do prac zasadniczych materiał, z którego wykonany jest element syntetyczny, musi zostać odpowiednio zidentyfikowany. Ewentualne zbagatelizowanie tej czynności niesie ze sobą ogromne ryzyko zniszczenia lub odkształcenia obrabianego elementu. Za warunek rzetelnie przeprowadzonego spawania tworzyw sztucznych uznaje się również konieczność wykorzystania właściwego spoiwa. Pod pojęciem tym kryje się materiał, którego głównym składnikiem budującym jest identyczny polimer jak ten, który stanowi składnik spawanych tworzyw sztucznych. Co jeszcze warto wiedzieć?
Czym spawa się plastik?
Podobnie jak w przypadku spawania metali o jakości przeprowadzonego procesu decyduje także specjalistyczny sprzęt. Potrzebny jest oczywiście strumień gorącego powietrza o konkretnej temperaturze. Fachowcy bardzo często korzystają m.in. z nagrzewnic, aczkolwiek równie przydatne okazują się nowoczesne opalarki. Umożliwiają one szybkie uzyskanie temperatury sięgającej nawet 650 stopni Celsjusza. Ponadto, nadmuch strumienia da się swobodnie regulować. Wspomnieć trzeba także o specjalnych spawarkach do plastiku. Regulacja temperatury, cyfrowy wskaźnik czy wymienne końcówki pozwalają na dopasowanie parametrów spawarki do zaistniałych potrzeb.