Głowica jest jednym z najważniejszych elementów silnika, ponieważ w jej wnętrzu zachodzą bardzo ważne procesy. To właśnie tam znajdują się komora spalania, kanały przepływu oleju i płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia oleju, termostat czy wałek rozrządu. To sprawia, że awaria głowicy może okazać się bardzo poważnym problemem. Naprawa głowic wymaga specjalistycznego podejścia i urządzeń. Jednak czym zazwyczaj spowodowane są problemy z głowicą silnika? Poznaj ofertę firmy Diesel-Mot Szlifowanie Wałów Korbowych i Remonty Silników Józef Smolec.

Jak pasek rozrządu może powodować uszkodzenie głowicy silnika?

Awaria głowicy silnika może być spowodowana rozmaitymi czynnikami. Jednym z nich może być zerwanie paska rozrządu, który może być wynikiem jego zaolejenia. Wycieki oleju z uszczelniacza wałka rozrządu, spod pokrywy głowicy, z uszczelniacza przedniego wału korbowego lub połączeń bloków silnika mogą wpływać negatywnie na żywotność paska. Dzieje się tak ze względu na związki chemiczne, które znajdują się w oleju silnikowym. To właśnie one doprowadzają do zniszczenia gumy, z które wykonany jest pasek rozrządu. Skutki zerwania go mogą być bardzo kosztowne, ponieważ może z nimi wiązać się remont silnika.

Uszkodzenie głowicy może być także wywołane nieprawidłową wymianą paska rozrządu. Często poszukujemy możliwości oszczędzania na naszych pojazdach i ich naprawie, dlatego niekiedy decydujemy się wyłącznie na wymianę paska, a nie wszystkich elementów rozrządu wymagających wymiany, czyli rolek napinających, rolek pośrednich i pompy wody. Gdy nie wymienimy wszystkich tych części, ich żywotność może się skończyć, czego efektem będzie awaria głowicy silnika.

Jak nagła zmiana temperatury i przegrzanie silnika wpływa na głowicę?

Dużym problemem dla głowic silników w samochodach osobowych mogą być nagłe zmiany temperatur, które mogą wywołać jej przegrzanie. Jednak co przyczynia się do takiego stanu rzeczy? Odpowiedź jest prosta, a mianowicie chodzi o nieprawidłową eksploatację samochodu. Mówiąc bardziej konkretnie, kierowcy, którzy jeżdżą na zbyt niskich przełożeniach, bagatelizują ubytki płynu chłodniczego lub uruchamiają silnik przy bardzo niskich temperaturach, mogą doprowadzić do uszkodzenia głowicy, ponieważ zbyt intensywna praca nierozgrzanej jednostki napędowej może prowadzić do zużycia uszczelki pod głowicą. Ważne jest to, by po uruchomieniu silnika przez pierwszych kilka minut jazdy silnik pracował na niewysokich obrotach.

Należy pamiętać, że trwałość głowicy zależy od cykli obciążeń spowodowanych włączeniem i wyłączeniem silnika. Regeneracja głowicy silnika, którą może zająć się Diesel-Mot Szlifowanie Wałów Korbowych i Remonty Silników Józef Smolec, może być konieczna nawet wtedy, gdy samochód z rozgrzanym silnikiem wpadnie w głęboką kałużę. Naprawa głowicy obejmuje:

  • spawanie i frezowanie pęknięć,

  • szlifowanie zaworów,

  • wymianę uszczelniaczy,

  • montaż prowadnic zaworowych.

Remonty silników i regeneracja podzespołów samochodowych

Diesel-Mot to firma specjalizująca się w szlifowaniu wałów korbowych oraz remontach silników. Działają na rynku już od wielu lat i cieszą się uznaniem wśród klientów dzięki swojej profesjonalnej obsłudze oraz wysokiej jakości usługom. W swojej ofercie mają szeroki zakres prac naprawczych, które są wykonywane przez doświadczonych fachowców. Dzięki ciągłemu rozwojowi i inwestycjom w nowoczesne maszyny, Diesel-Mot może zaoferować swoim klientom usługi na najwyższym poziomie, między innymi: remonty silników, szlifowanie wałów korbowych, regeneracja silników, sprzedaż części samochodowych, tulejowanie cylindrów czy hartowanie stopy korbowodu. Firma jest znana ze swojego podejścia do klienta, który zawsze jest traktowany indywidualnie, a każde zlecenie jest dla niej równie ważne.