Nie da się ukryć, że jedną z najbardziej skomplikowanych części silnika spalinowego jest głowica.  Podzespół ten zapewnia  odpowiednie warunki do spalania paliwa, a ponadto nadaje pożądaną sztywność korpusowi jednostki napędowej. W razie problemów z funkcjonowaniem głowicy można ją zregenerować w firmie Reger. Aby zwiększyć szanse zabiegów naprawczych, warto wiedzieć, jakie są pierwsze objawy usterki komponentu, które zmuszą nas do odwiedzenia warsztatu.

Wpływ głowicy silnika na prawidłowe funkcjonowanie pojazdu

Głowica silnika to żeliwny lub aluminiowy element pokrywający górną część cylindrów samochodowych. Jej główne zadanie stanowi zamknięcie przestrzeni, w której dochodzi do spalania mieszanki paliwo-powietrznej. Na tym jednak funkcjonalność głowicy się nie kończy. Nie sposób pominąć faktu, że ogrywa ona rolę korpusu dla mechanizmu rozrządu, a ponadto umożliwia montaż kluczowego osprzętu, chociażby kanałów chłodniczych bądź czujników służących do pomiaru ciśnienia oleju. Mówiąc w dużym uproszczeniu, bez sprawnie działającej głowicy, nie ma co liczyć na płynną pracę pojazdu. Jej nawet najdrobniejsza usterka może zaś prowadzić do poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. Na szczęście dla kierowców, w wielu przypadkach obędzie się bez wymiany podzespołu. Głowica bowiem podlega zabiegom regeneracyjnym, w których nie ma sobie równych serwis Reger z siedzibą w Wieliczce. Powyższa firma dysponuje doświadczoną kadrą oraz nowoczesnym zapleczem technicznym, dzięki czemu poradzi sobie z naprawą nawet mocno uszkodzonych głowic. Korzystne ceny usług, wysoki standard obsługi klienta, terminowa realizacja zadań-wszystko to sprawia, że podmiot uznawany jest za solidnego partnera do współpracy.

Jakie są główne objawy awarii głowicy silnika?

Szansę na powodzenie regeneracji głowicy silnika spalinowego jest tym większa, im wcześniej zauważmy, że funkcjonuje ona w sposób nieprawidłowy. Jak tłumaczy przedstawiciel renomowanego zakładu Reger:

O kłopotach z głowicą często świadczy szarpanie jednostki napędowej na niskich obrotach bądź wydobywające się z układu wydechowego biało-niebieskie spaliny. Kierowcy powinni też pilnować, czy nie dochodzi do nadmiernego ubytku płynu chłodniczego, który to nieraz miesza się z olejem. Wówczas pod korkiem wlewu środków smarnych zobaczymy charakterystyczny biały osad.

Symptomy usterki głowic bardzo łatwo pomylić z awarią innych komponentów, chociażby wymagających dokładnego wyczyszczenia wtryskiwaczy. W razie wątpliwości i braku doświadczenia, najlepiej udać się do zaufanego warsztatu mechanicznego, gdzie zostanie przeprowadzana dokładna diagnostyka pojazdu. Kierowcy nigdy nie powinni lekceważyć wyżej wymienionych objawów, gdyż odkładanie sprawy na później może znacznie osłabić portfel.