Nowoczesna technologia dociera do każdej dziedziny naszego życia. Na przykład nowsze samochody potrafią same wskazać, co im dolega, dzięki podpięciu pod skaner diagnostyczny. Czasami takie badanie użytkownicy mogą wykonać w domowych warunkach. Dzieje się tak, ponieważ sprzęt diagnostyczny stał się tańszy i bardziej dostępny. Ale bez przeszkolenia może nas to tylko zaprowadzić w ślepy zaułek. Duże lepiej powierzyć taką diagnostykę specjalistom.

Czym jest i jak działa diagnostyka komputerowa?

Na początek zacznijmy od krótkiego opisu sprzętu, który stał się taki niezbędny w każdym warsztacie samochodowym. Najprościej mówiąc, komputer pokładowy samochodu podłącza się do specjalnego komputera diagnostycznego. Z ekranu bardzo łatwo można odczytać, czy parametry pojazdu odpowiadają zalecanym, czy są usterki i jakie mogą być ich przyczyny. Jakie mogą być niektóre sygnały ostrzegawcze, które wskaże tester diagnostyczny?

Usterki znajdujące się w różnych elementach mają odrębne kody błędów. Między innymi sprawdzany jest system bezpieczeństwa ABS, SRS, ASR, ESP, AIRBAG, EPC, immobilizer, układ paliwowy i sterowniki silnika. Można również sprawdzić stan automatycznej skrzyni biegów lub klimatyzacji.

Najważniejsze zalety diagnostyki

Niektórzy uważają, że taka powszechna komputeryzacja nie jest dobra dla użytkowników aut. Ale czy jest tak rzeczywiście? Co dobrego można powiedzieć o testerach diagnostycznych?

Mamy możliwość szybkiej i właściwie bezbłędnej diagnozy wszystkich systemów działających w samochodzie. Możemy szybciej i precyzyjniej przeprowadzić naprawę. Klienci z kolei ponoszą mniejsze koszty za usługę

 – wyjaśnia ekspert z mechaniki pojazdowej Sławomira Polaka.

Zdarzało się do tej pory, że mechanicy wymieniali całe podzespoły, zamiast naprawiać uszkodzone części. Dzięki diagnostyce rzadziej popełnia się takie błędy. W profesjonalnych warsztatach, takich jak ten Sławomira Polaka, możemy liczyć na kompleksową i skuteczną naprawę samochodów z silnikiem diesla!