Awaria automatycznej skrzyni biegów to zawsze spory problem dla właściciela pojazdu, który musi się zmierzyć z kłopotliwą i zazwyczaj bardzo kosztowną usterką. Jednym z najważniejszych podzespołów jest nazywane konwerterem sprzęgło hydrokinetyczne. Jak się okazuje, można je skutecznie regenerować – jak dokładnie przebiega taki proces i dlaczego warto się na niego zdecydować?

Problemy ze zmianą biegów w automatycznej skrzyni

Sprzęgła hydrokinetyczne stosuje się w wielu pojazdach. Stanowią one jeden z najważniejszych elementów automatycznych przekładni nie tylko w autach osobowych, ale również w intensywnie eksploatowanych maszynach budowlanych, wózkach widłowych czy nawet dźwigach. Należy zwrócić uwagę na objawy, jakie są zauważalne przy uszkodzeniu sprzęgła hydrokinetycznego w skrzyni automatycznej. Dochodzi najczęściej do poślizgu sprzęgła, co przekłada się na gorsze przyspieszenie przy jednoczesnym wzroście spalania. Pojawiają się również kłopotliwe wibracje.

Do awarii konwerterów dochodzi nierzadko wskutek przegrzania, ale też z innych przyczyn. Warto pamiętać o regularnej wymianie oleju w skrzyni biegów, co pozwoli na wydłużenie jej żywotności dzięki lepszej pracy właśnie m.in. sprzęgła hydrokinetycznego. Co jednak w sytuacji, gdy ulegnie ono awarii? Najlepszym rozwiązaniem jest jego regeneracja w firmie Kg-Motus, gdzie w sposób profesjonalny przeprowadza się naprawę uszkodzonych konwerterów. Jak dokładnie przebiega taki proces i dlaczego warto się na niego zdecydować?

Specjalistyczna regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego

Pierwszym elementem działań związanych z naprawą konwertera znajdującego się w automatycznych skrzyniach biegów, jest jego rozcięcie. Po dokładnym umyciu całego sprzęgła hydrokinetycznego za pomocą pary pod ciśnieniem możliwe jest precyzyjne ocenienie stanu technicznego poszczególnych podzespołów. Muszą być one oczyszczone z wszelkich substancji smarnych, olejów czy opiłków metalu, które mogły znaleźć się w konwerterze w toku jego eksploatacji.

Specjalista przeanalizuje stan techniczny sprzęgła hydrokinetycznego i znajdzie przyczynę jego awarii. Nadmiernie zużyte lub zniszczone komponenty zostaną usunięte z konwertera, a w ich miejsce profesjonalnie zamontowane zostaną nowe, sprawne części. Sprzęgła tego typu nie da się zamknąć w konwencjonalny sposób, dlatego konieczne jest jego ponowne spawanie. Proces ten wymaga specjalistycznego sprzętu oraz odpowiednich kwalifikacji, dlatego należy powierzyć go wyłącznie profesjonalnym firmom zajmującym się regeneracją sprzęgieł hydrokinetycznych. Warto wrócić uwagę na stosunkowo niewielki koszt całej usługi. To zaledwie kilkaset złotych, co w porównaniu z wielokrotnością tej sumy, jaką wydać trzeba przy wymianie sprzęgła na nowe, jest ofertą niezwykle atrakcyjną i dlatego warto się na nią zdecydować.