Zastanawiasz się nad zakupem nowego samochodu i chcesz szybko pozbyć się starego? A może pilnie potrzebujesz gotówki i myślisz o sprzedaży auta? Kiedy zależy nam na czasie, chcemy taką transakcję przeprowadzić bezzwłocznie. Mamy trzy wyjścia z sytuacji – skup pojazdów, komis samochodowy lub sprzedaż bezpośrednia. Które z nich jest najlepsze?

Skup aut – pieniądze od ręki

Osoby, które chcą natychmiastowo pozbyć się starego samochodu, mogą skorzystać z pomocy skupu aut używanych. Przedsiębiorstwo tego typu działa bardzo szybko i często nawet nie trzeba osobiście fatygować się do siedziby firmy. Pracownicy skupu mogą bowiem przyjechać do klienta, na miejscu wycenić pojazd oraz od ręki zapłacić za niego określoną sumę pieniędzy. Cała transakcja zostaje zamknięta w ciągu jednego lub dwóch dni. Jedynym zmartwieniem kierowcy jest wyrejestrowanie pojazdu w urzędzie. Jakie są wady takiego rozwiązania? Właściciel pojazdu zwykle nie ma możliwości dużej negocjacji ceny. Musi też pogodzić się z faktem, że oferowana przez skup kwota, będzie niższa niż gdyby auto trafiło do komisu lub bezpośredniej sprzedaży.

Komis samochodowy – nie zawsze bezzwłocznie, ale zawsze korzystnie

Używane auto można też wstawić do wybranego komisu samochodowego. Jak przekonuje pan Łukasz Grela – właściciel jednego z nich – jest to sposób często wybierany przez kierowców, którzy liczą na większy zysk ze sprzedaży pojazdu, ale nie mają czasu samodzielnie zająć się poszukiwaniem kupca. W komisie duże znaczenie ma zainteresowanie klientów danym samochodem. Im będzie on bardziej atrakcyjny, tym większa szansa na szybką sprzedaż. Gorzej, gdy auto nie stanowi łasego kąska dla kupujących. Wówczas na pieniądze możemy czekać nawet kilka tygodni. Oczywiście wiele zależy od umiejętności sprzedażowych pracowników komisu, dlatego też dobrze wybrać sprawdzoną firmę, która cieszy się zaufaniem zarówno sprzedających, jak i kupujących.

Sprzedaż bezpośrednia – tu wszystko zależy od Ciebie

Sprzedaż bezpośrednia wymaga sporego zaangażowania ze strony właściciela auta. Musi on przygotować ofertę, wykonać zdjęcia pojazdu, a następnie załączyć je na znanych portalach z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, co często wiąże się z opłatą. Również po stronie właściciela auta leży kontakt z zainteresowanymi oraz organizacja oględzin samochodu i umożliwienie jazdy próbnej. Może być to męczące, zwłaszcza jeśli przyjdzie nam odpowiadać na dziesiątki telefonów dziennie. Sukces sprzedaży uzależniony jest od wielu czynników: stanu technicznego auta, ceny oraz nastawienia obu stron. Niemniej jednak w sprzedaży bezpośredniej możemy uzyskać najdogodniejsze dla siebie warunki finansowe.