Warsztat OLD SCHOOL CAR GARAGE działający w Cieplewie to wyjątkowe miejsce. To tam swoje drugie życie zyskały takie auta zabytkowe, klasyczne, kultowe czy też „kolekcjonerskie” jak Chevrolet Camaro 1980, Monte Carlo 1971, Dodge Charger, Porsche 911, Ford Mk-4 1989, Fiat 126p Elegant, Mercedes 110, Toyota Crown, Mercedes S 500 czy też Chevrolet Corvette. Mechanicy OLD SCHOOL CAR GARAGE nie tylko przywrócili ich blask, ale także zadbali o to, by w pełni móc cieszyć się jazdą takimi modelami aut z duszą. Jak to możliwe? 

Renowacja auta, czyli zindywidualizowany proces

Mechanicy z OLD SCHOOL CAR GARAGE tłumaczą, że proces renowacji samochodu jest bardzo złożony i zawsze zindywidualizowany. Inne działania wykonywane są dla auta zabytkowego liczącego ponad pięćdziesiąt lat, a inne w przypadku pojazdu zaliczanego do tzw. klasyka, który został wyprodukowany w późnych latach 90. Na cały proces renowacji wpływ mają również: oczekiwania i budżet klienta, stan techniczny przekazanego samochodu, dostępność części na rynku oraz sama konstrukcja podwozia i nadwozia. Jak zapewnia jeden z mechaników OLD SCHOOL CAR GARAGE:

W naszym warsztacie cały proces renowacji jest dokładnie dokumentowany, a na każdym etapie prac auto jest fotografowane. Dzięki temu klient ma pełny wgląd do tego, co się dzieje z jego samochodem i może zgłosić ewentualne poprawki. Stały kontakt z właścicielem pozwala nam spełnić w 100% jego oczekiwania. Zapraszamy zatem do współpracy muzea, kolekcjonerów aut, dealerów samochodów zabytkowych czy osoby, które dysponują samochodem klasycznym, ale nie wiedzą co z nim zrobić.

Renowacja auta krok po kroku

Mimo tego, iż renowacja każdego samochodu przeprowadzana jest w warsztacie OLD SCHOOL CAR GARAGE w indywidualny sposób, doświadczeni mechanicy z Cieplewa są w stanie wymienić kilka etapów, które wykonywane są niemalże przy każdym zleceniu. Wyjaśniają oni, że pracę rozpoczynają konsultacje z klientem. Dotyczą one doboru lakieru i kolorystyki pojazdu, standardu jego wyposażenia, a także przygotowywania koncepcji rekonstrukcji. Istotne jest też wyznaczenie budżetu oraz czasu realizacji renowacji samochodu. Kolejny etap to tworzenie projektu, co możliwe jest po wcześniejszym kompletnym rozebraniu auta, oczyszczeniu go z zanieczyszczeń i starych powłok lakierniczych, a także po weryfikacji części. Często okazuje się, iż nie są one dostępny na rynku polskim, a naprawę można zacząć dopiero po ich wytworzeniu w pracowniach metaloplastycznych. Mechanicy OLD SCHOOL CAR GARAGE przeszukują też zagraniczne giełdy oraz wykorzystują swoje szerokie kontakty branżowe. Po skompletowaniu podzespołów mogą zaś przejść do takich prac jak:

  • naprawa elementów blacharskich,

  • spoinowanie, lakierowanie i zabezpieczanie nadwozia przed korozją,

  • wymiana i regeneracja uszczelek,

  • pokrywanie karoserii wybranym przez klienta lakierem,

  • chromowanie dekorów samochodu,

  • wymiana niesprawnych części mechanicznych,

  • regeneracja podzespołów nadających się do użytku,

  • naprawa urządzeń elektrycznych, przewodów i kabli,

  • wymiana lub kompleksowa naprawa silnika,

  • regeneracja/wymiana skrzyni biegów,

  • wymiana części tapicerowanych u sprawdzonych specjalistów (np. obicie drzwi, deski rozdzielczej i foteli).

Proces renowacji auta zabytkowego czy klasycznego kończą zaś etapy polegające na dopracowywaniu najmniejszych szczegółów w celu uzyskania 100% oryginału lub spełnieniu indywidualnych życzeń klienta. Ważne są również testy jazdy i przegląd w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.