Używany samochód to dobry sposób na tańsze nabycie pojazdu. Jednakże w tym przypadku jesteśmy narażeni na częstsze usterki związane z eksploatacją. Przed inwestycją warto dowiedzieć się, jakie komponenty są najbardziej wystawione na powstanie różnorakich problemów. Jakie części samochodowe zużywają się najszybciej?

Uszkodzenie silnika

Do problemów z silnikiem dochodzi bardzo nierzadko. Wynika to najczęściej ze złej eksploatacji auta. Istotnym elementem przyczyniającym się do tego zjawiska jest również brak konserwacji. Podkreślić należy fakt, że najczęściej awarii ulega osprzęt. W związku z tym musimy często sprawdzać stan techniczny tego komponentu. Osoby prowadzące samochód zapominają o systematycznej wymianie oleju. Należy mieć także na uwadze rozrząd. Są to z pozoru proste działania, a jednak w dużym zakresie wpływają na żywotność części napędowej. Gdy dojdzie do zerwania paska rozrządu, narazimy się na wysokie koszty. Jest to najczęściej związane z usterkami innych części, na przykład tłoków czy zaworów w silniku.

Akumulator jako podzespół często ulegający zużyciu

Wśród części, które najszybciej się zużywają, wymienić należy akumulator. Problem pojawia się zasadniczo w okresie zimowym. Wówczas kierowca ma trudność z uruchomieniem samochodu. Wskazana sytuacja stanowi istotną informację, że podzespół trzeba niezwłocznie wymienić – podkreśla pracownik sklepu motoryzacyjnego Sorex. Strukturą mającą związek z akumulatorem jest ponadto alternator. Jest to część, która ponosi odpowiedzialność za ładowanie. O kłopotach informuje zapalona kontrolka na desce rozdzielczej. Przyczyny są trudne do określenia. Jednakże ta sytuacja bardzo często pojawia się w przypadku używanych samochodów.

Drążki kierownicze

W polskich warunkach zawieszenie ulega częstemu uszkodzeniu. Objawia się to przez stukot silnika. Innym symptomem obwieszczającym trudność jest drganie auta podczas jazdy. Powody zużycia drążków kierowniczych są różne. Bez wątpienia wynika to z faktu, że jest to komponent intensywnie eksploatowany. Zauważyć należy także fakt, że te części samochodowe zużywają się szybciej, gdy prowadzący pojazd najeżdża z dużą prędkością na krawężnik lub inną nierówną powierzchnię. 

Przeguby

Jest to istotny element, na który przenoszony jest cały napęd z mechanizmu różnicowego. Gdy często praktykujemy gwałtowne ruszanie na skręconych kołach lub wchodzimy w zakręty przy większych prędkościach - doprowadzamy do szybkiego uszkodzenia tych komponentów. Najczęściej występująca usterka to problem z gumową osłoną. Wystarczy, że pod osłonę dostaje się piasek i problem gotowy. Rozpoznamy to po charakterystycznym stukocie dochodzącym z miejsca, w którym zlokalizowane jest koło.