Transporty ponadnormatywne to termin, za którym kryją się transporty ponadgabarytowe lub o przekroczonej skrajni. Zazwyczaj organizacja takiego transportu nie jest łatwym zadaniem, dlatego najlepiej oddać ją w ręce profesjonalistów zajmujących się spedycją. Doświadczeni pracownicy firmy, takiej jak Spedomax, zajmą się kompleksową obsługą transportu. Sprawdź, co wchodzi w zakres tej oferty i dlaczego warto z niej skorzystać.

Na czym polega pilotaż transportów nienormatywnych?

Niezależenie od tego, czy planowany jest pojedynczy przewóz ładunku ponadgabarytowego, czy będzie to cała kolumna pojazdów, podstawą jest profesjonalny pilotaż transportu, którego zapewnienie jest obowiązkowe na terenie całej Europy. Zadania podejmuje się uprawniona do tego osoba kierująca odpowiednio oznakowanym pojazdem pilotującym. Pracownicy firmy Spedomax Sp. z o.o. w Warszawie wyjaśniają, co wchodzi w zakres usługi. Jest to przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa przejazdu, ale także pomoc w uzyskaniu odpowiednich zezwoleń na transport. Na życzenie klienta możliwe jest także indywidualne dostosowanie objazdów.

Organizacja przejazdów krok po kroku

Organizacja przejazdu obejmuje więcej szczegółów i formalności, niż mogłoby się wydawać. Trzeba we właściwym terminie powiadomić o transporcie określone instytucje, wykonać ekspertyzy mostowe, czasem konieczne jest zapewnienie eskorty policji. Jeśli transport jest międzynarodowy, należy nawiązać współpracę z zagranicznymi instytucjami oraz zadbać o niezbędne zezwolenia w poszczególnych państwach Unii Europejskiej. Dlatego pomoc profesjonalistów jest tu na wagę złota.

Co wchodzi w zakres przygotowania trasy przejazdu?

Pracownicy firmy Spedomax stale zajmują się przygotowywaniem tras przejazdów, za każdym razem potwierdzając tezę, że najważniejsze podczas takich przedsięwzięć są wiedza i doświadczenie. Im lepiej przygotowana jest trasa, tym większe są bezpieczeństwo i wydajność transportu. Usługa na najwyższym poziomie obejmuje pokonanie każdej przeszkody, jaka mogłaby zostać napotkana podczas przejazdu. Chodzi tu również o montaż i demontaż elementów infrastruktury drogowej, podwieszanie trakcji kolejowych, przebudowa rond i przede wszystkim zmiana organizacji ruchu na konkretnych odcinkach. Dobrze zaplanowana i przygotowana trasa będzie niemal pozbawiona niespodzianek, dzięki czemu podczas transportu organizatorzy przejazdu nie będą poświęcać czasu na rozprawienie się z trudnościami. Wszystkie problemy rozwiązane zostają przed rozpoczęciem przejazdu.