Przednia szyba w samochodzie podlega wymianie w wypadku stłuczenia, zarysowania lub zmatowienia. Choć nie zawsze musimy wstawić nową, to jednak warto, ze względu na komfort jazdy. Wymiana szyby w aucie powinna odbywać się tylko w zakładzie, zatrudniającym specjalistów. Samodzielne wykonywanie czynności, jest trudne, wymaga doświadczenia i odpowiednich narzędzi. 

Dlaczego powinniśmy wymienić szybę w warsztacie?

Szyba samochodowa spełnia kilka funkcji. Zapewnia widoczność, chroni przed warunkami atmosferycznymi i usztywnia kabinę pasażerską. Na szybę oddziałują siły: rozciąganie, skręcanie i ściskanie. Szyba ulega pęknięciu, zarysowaniu lub zmatowieniu. Powinniśmy liczyć się z tym, że w każdej chwili może dojść do uszkodzenia szyby, co w efekcie, narazi nas na koszty jej wymiany. Najważniejsza jest oczywiście przednia szyba, ponieważ zapewnia bezpieczną i komfortową jazdę. Musi być więc przejrzysta i bez skazy. Nawet przy małym pęknięciu, musimy naprawić lub wymienić szybę na nową. Pęknięcie powstaje z powodu małego odprysku i podczas jazdy szybko się powiększa. Możemy nawet być nieświadomi, że powstał odprysk. Jeśli dokładnie sprawdzimy szybę, z pewnością zauważymy uszkodzenie. Nie czekajmy, aż dojdzie do powiększenia pęknięcia, ale niezwłocznie udajmy się do firmy, która usunie odprysk i zabezpieczy szybę, przed dalszym pękaniem, jak to robią specjaliści w zakładzie MULTIGLAS w Warszawie Wola  ul. Syreny 14. 

Dlaczego przednia szyba szybciej się zużywa niż pozostałe?

Przednia szyba w samochodzie szybciej niszczeje i zużywa się, niż boczna i tylna, z uwagi na to, że jest bardziej narażona na zanieczyszczenia. Pył i kurz to jedno, a niewłaściwa pielęgnacja szyby to kolejna przyczyna, zużywania szkła. Często, nawet nie mamy świadomości, że mycie szyb na sucho lub przy niewielkiej ilości wody, niszczy szkło. Zazwyczaj nam się spieszy, wszystko robimy w tzw. biegu. Jeśli szyba jest zabrudzona, w wyniku opadów czy plam, spryskujemy lekko szkło i uruchamiamy wycieraczki. Zróbmy tę samą czynność, ale po dokładnym zmoczeniu szyby. Zwróćmy też uwagę na jakość samych wycieraczek, bo często nadają się do wymiany. Tak naprawdę, nigdy nie zastanawiamy się nad zużyciem szyby, czy narażeniu jej na szybsze zarysowanie, które bywa powodem jej pękania.  Szkło z czasem ulega zużyciu i nie ma w tym dziwnego, ale warto odpowiednio dbać o nie. Szyby matowieją i ulegają zarysowaniu, więc jazda szczególnie  „pod słońce” i w deszczu ogranicza widoczność, i zagraża naszemu bezpieczeństwu.

Kiedy wymienić, a kiedy naprawić szybę samochodową?

Z pękniętą szybą nie możemy jeździć, bo możemy zapłacić mandat. Kiedy więc wystąpi pęknięcie po uderzeniu kamieniem, nawet wydostającym się spod kół samochodu jadącego przed nami, czy w wyniku opadów gradu, musimy udać się do warsztatu, który określi, czy usterka jest możliwa do naprawienia. Jeśli w zakładzie MULTIGLAS fachowcy uargumentują konieczność przeprowadzenia demontażu i montażu przedniej szyby, zdecydujmy się na usługę. Specjaliści wymieniają szyby samochodowe, przy użyciu nowoczesnych narzędzi i technologii. Przed wstawieniem szyby, przeprowadzają oczywiście demontaż, którego istotą jest dokładne oczyszczenie i przygotowanie powierzchni do montażu. Tylko i wyłącznie fachowo wykonana usługa, zapewnia szczelność, przez co rozkład sił oddziałujących na szybę, będzie prawidłowy. Nieodpowiedni montaż przyczynia się do pęknięć i szybszej wymiany szyby na nową.