Chociaż większość samochodów wciąż ma manualną skrzynię biegów, przy zakupie nowego samochodu klienci coraz częściej decydują się na auto z automatyczną skrzynią biegów. Dzięki automatowi, jazda jest bardziej płynna, a samochody osiągają większe przebiegi. Przekłada się to również na mniejsze obciążenie silnika – rzadziej zdarzają się awarie.

Regeneracja automatycznej skrzyni biegów – krok po kroku

Jak wypowiada się ekspert z serwisu skrzyń automatycznych Skorupski Getriebe, przywiezienie auta do serwisu nie jest równoznaczne z oddaniem go do naprawy – dopiero po diagnostyce i wycenie, klient podejmuje decyzje. Jak to wygląda w praktyce?

  • Klient zostawia auto w serwisie
  • Serwisanci dokonują diagnostyki komputerowej i organoleptycznej. Taka diagnostyka pozwala na rozpoznanie awarii oraz dokonanie wstępnej wyceny.
  • Po diagnostyce komputerowej automatyczna skrzynia biegów jest demontowana. Serwisanci sprawdzają ją ręcznie, aby dokładniej przeanalizować z jaką awarią mamy do czynienia oraz czy zgadza się to z tym, co wykrył komputer. Dopiero po tej analizie klient otrzymuje ostateczną wycenę i podejmuje decyzję czy naprawiać skrzynię biegów.
  • Serwisanci, aby sprawdzić, które elementy w skrzyni biegów są uszkodzone, muszą dokładnie sprawdzić podzespoły oraz ich poziom użycia.
  • Uszkodzone komponenty wymieniają na nowe, a skrzynię składa się w całość.
  • Automatyczną skrzynię biegów montuje się ponownie w samochodzie i zalewa olejem.

Regeneracja skrzyni w renomowanym serwisie

Renomowane serwisy skrzyń automatycznych zapewniają gwarancję na każdą z wymienionych części. Automatyczna skrzynia biegów to maszyna o skomplikowanej budowie, dlatego koszty naprawy bywają wysokie. Z drugiej strony nie opłaca się jeździć z uszkodzoną skrzynią, gdyż wpłynie to niekorzystnie na silnik samochodu. Kupno używanej skrzyni biegów w celu wymiany również nie będzie popłacał - sam montaż tej skrzyni jest również kosztowny, a nikt nie da na nią gwarancji.