Wtryskiwacze Common Rail stosowane przy silnikach wysokoprężnych samochodów służą do wykonywania wtrysków paliwa, co podczas jednego cyklu spalania może odbywać się wielokrotnie przy bardzo wysokim ciśnieniu nawet do 2500 barów. Znacznie wpływa to na komfort jazdy samochodem, niższe zużycie paliwa oraz redukcję emitowania spalin. Wysoka sprawność wtryskiwaczy Common Rail pracujących w układzie z silnikiem Diesel, niestety wiąże się z szybszym ich zużywaniem. Na szczęście kierowcy nie muszą stawiać za każdym razem na drogą wymianę. Dostępna jest opcja regeneracji wtryskiwaczy, o czym opowiadają mechanicy z warsztatu POMIERSCY z Liniewa.

Co wpływa na zużycie wtryskiwaczy i jak często należy je serwisować?

Jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzenia wtryskiwaczy Common Rail samochodów są dostające się do nich zanieczyszczenia, które gromadzą się i doprowadzają do erozji zaworu sterującego. Jest to konsekwencja niewydajnej filtracji lub wad fabrycznych podzespołu. Ponadto duży wpływ ma jakość paliwa. Nadmiar wody może skutkować korodowaniem metalowych części wtryskiwaczy, a także pompy paliwowej. Tym samym mechanicy warsztatu POMIERSCY rekomendują, by serwisować wtryskiwacze Common Rail przynajmniej raz na 150-250 tys. przejechanych kilometrów w zależności od ich generacji i standardu, a także marki i modelu samochodu.

Każdorazowo poleca się też stawiać na kontrolę wtryskiwaczy Common Rail w przypadku zapalenia się kontrolki CHECK ENGINE. Objawem niesprawnego podzespołu, są też:

  • spalanie stukowe,
  • falowanie obrotów (spadek mocy podczas jazdy),
  • wypadanie zapłonu,
  • podwyższony pobór paliwa,
  • zwiększona emisja spalin (wydobywające się z rur wydechowych czarne lub białe kłęby w dużych ilościach),
  • wycieki paliwa,
  • problem z rozruchem auta na zimnym silniku.


Na czym polega regeneracja wtryskiwaczy Common Rail?

Proces regeneracji wtryskiwaczy Common Rail rozpoczyna się w takich warsztatach mechaniki pojazdów jak POMIERSCY od diagnostyki komputerowej. Następnie ważne jest czyszczenie zbiornika paliwa układu tzw. szyny oraz istotne jest przeprowadzenia jakości paliwa w zbiorniku naprawianego samochodu. Dobrą praktyką jest jego płukanie wraz z wymianą filtra paliwa czy przewodów paliwowych. Tylko w ten sposób zregenerowany wtryskiwacz nie będzie od razu po montażu narażony na gromadzenie się niekorzystnych dla jego pracy zanieczyszczeń oraz osadów.

Mechanicy warsztatu POMIERSCY właściwą regenerację wtryskiwaczy Common Rail zaczynają od wstępnego mycia podzespołu od razu po jego zdemontowaniu. Następnie ważne jest rozdzielenie go na części pierwsze i dokonanie oględzin stanu technicznego. To wtedy specjaliści określają, które elementy wymagają wymiany. Mniej zużyte części mogą przejść obróbkę materiałową i konserwację. Przeprowadzenie tych działań umożliwia mechanikom ponowne zmontowanie wtryskiwaczy Common Rail wraz z zastosowaniem nowych uszczelnień. Serwis kończy się zrobieniem testu porównawczego przelewów wtryskowych i dawek, a także testu ogólnego rozpylenia i ciśnienia. Mechanicy zakładu POMIERSCY zawsze wykonują również pomiary w obwodzie elektrycznym.

Dlaczego warto regenerować wtryskiwacze Common Rail?

Regeneracja wtryskiwaczy Common Rail jest stosunkowo szybka oraz tania, a jej efekty niebywale zadowalające dla kierowców. W większości przypadków podzespół odzyskuje pełną niemalże fabryczną sprawność i możliwość jego wykorzystania na kolejne 150 tysięcy przejechanych kilometrów. Mechanicy warsztatu POMIERSCY zdradzają, iż regeneracja jest znacznie bardziej opłacalna finansowo od zakupu nowych wtryskiwaczy. Klienci liczyć mogą przy tym na roczną gwarancję, a nawet na skorzystanie z opcji serwisu wysyłkowego. Na czym on polega? Jak tłumaczy jeden z mechaników zakładu motoryzacyjnego POMIERSCY:

Jesteśmy gotowi na regenerację wtryskiwaczy Common Rail dostarczanych do naszego warsztatu przesyłką kurierską. Rozwiązanie takie jest bardzo opłacalne dla klientów indywidualnych, którzy wiedzą jak demontować taki podzespół z auta, a także dla warsztatów samochodowych nieoferujących samodzielnych usług regeneracji. Mogą one podjąć z nami stałą współpracę, rozszerzając swoją ofertę i tym samym zyskują większe zadowolenie kierowców obsługiwanych w swoim regionie. Zapraszamy zatem do współpracy!

Podsumowanie

Wtryskiwacze Common Rail to podzespoły, których sprawne działanie niezbędne jest dla efektywnej pracy silników wysokoprężnych. Należy je serwisować przynajmniej raz na 150-250 tysięcy przejechanych kilometrów. Regeneracja wtryskiwaczy jest wtedy bardziej polecana od wymiany, ponieważ podzespoły odzyskują swoje wysokie parametry techniczne bez dużych nakładów finansowych na naprawę. Skuteczny serwis jest jednak możliwy tylko we współpracy z doświadczonymi mechanikami. Takich znaleźć można w warsztacie Mechaniki pojazdowej i diagnostyki komputerowej Stanisława Pomierskiego w Liniewie.