Plandeki spotykamy przeważnie w samochodach ciężarowych. Skutecznie chronią towary przed czynnikami zewnętrznymi. Osłony produkowane są z wytrzymałych materiałów, by w kontakcie z promieniami UV, wilgocią, niskimi i wysokimi temperaturami, nie uległy zniszczeniu. Jednak mamy do czynienia z tkaninami, które są mniej trwałe niż blacha, więc można je uszkodzić. W takim przypadku możemy zwrócić się do firmy Plandeki Zakrzewscy w celu ich naprawy.

W jakich warunkach sprawdzają się plandeki?

Plandeki na samochodach ciężarowych teoretycznie powinny przetrwać każde warunki, ponieważ wytwarzane są z bardzo wytrzymałych, syntetycznych surowców. Osłona służy do ochrony przewożonego ładunku, ponieważ charakteryzuje ją odporność na rozciąganie pod wpływem działania silnego wiatru, a także zasłaniają widoczność zawartości przed wzrokiem osób trzecich. Pojazdy ciężarowe z przyczepami przemierzają dalekie trasy międzynarodowe, dostarczając towar do danej firmy. Mimo tego, że materiał, z którego produkowane są plandeki samochodowe, jest niezwykle trwały, ale zdarzają się sytuacje, w których zostaje uszkodzony. Naczepy są przecinane podczas próby włamania, takie sytuacje zdarzają się bardzo często. Do uszkodzenia dochodzi również, gdy towar jest źle ułożony lub też przy zahaczeniu przez ostre gałęzie drzew. Kiedy więc dojdzie do przecięcia czy przedarcia struktury, firma Plandeki Zakrzewscy zajmie się profesjonalną naprawą. Firma istnieje na rynku od 1984 r. i wykonuje również wszelkie wymiany poszyć z materiałów plandekowych PVC. Bazują głównie na belgijskim producencie plandek Sioen i niemieckim Low &Bonar (dawniej Mehler).

Czy plandekę warto naprawiać?

To, czy warto odnawiać plandekę, zależy od stopnia uszkodzenia. Jeżeli zniszczenie jest poważne i dotyka większość tkaniny, bardziej opłacalny jest zakup nowego pokrycia naczepy. Natomiast przy miejscowym przetarciu czy przecięciu dobrze jest poddać osłonę renowacji. W firmie Plandeki Zakrzewscy fachowcy dobierają metodę, w zależności od rodzaju tworzywa, z jakim mają do czynienia. Wybierają zazwyczaj zgrzewanie rozerwanych części, jako trwały rodzaj naprawy. Przy dużym uszkodzeniu czy rozerwaniu, nanoszą na strukturę specjalną łatę. Regeneracja plandeki jest bardziej opłacalna niż zakup nowej. Jeśli materiał jest wyeksploatowany, ze względu na wieloletni okres użytkowania, szybciej ulegnie zniszczeniu, ze względu na zużycie. Wówczas nie jest opłacalne usuwanie usterek. Oprócz odnowy plandek zajmują się wszechstronną naprawą naczep: prostowaniem stelaży, spawaniem stali i aluminium np. szyn i słupków, wymianą zawiasów, wymianą rolek w kurtynach bocznych, wymianą łożysk w dachu, naprawą drzwi, rygli i uszczelek, uszczelnieniem podłóg i wieloma innymi naprawami.