Samochody ciężarowe i ciągniki siodłowe ze względu na intensywną eksploatację często biorą udział w groźnych zdarzeniach drogowych. Skutkiem kolizji czy wypadku są nierzadko uszkodzenia pojazdu, który może wymagać naprawy. Specjalistyczne serwisy realizują tego typu zlecenia, przywracając właściwy stan techniczny samochodów ciężarowych. Jakie najczęściej naprawy są w tym zakresie przeprowadzane?
Prostowanie ram i naprawa kabin
W przypadku aut ciężarowych oraz ciągników siodłowych w trakcie ich udziału w kolizjach drogowych na uszkodzenia szczególnie narażone są ramy tych pojazdów. Konstrukcje nośne ulegają wykrzywieniom, co uniemożliwia dalszą jazdę ze względu na brak stabilności i utratę parametrów zapewniających bezpieczne poruszanie się po drogach. Istnieje jednak rozwiązanie takiego problemu – prostowanie ram samochodów ciężarowych. To usługa, którą wykonują serwisy zajmujące się naprawami powypadkowymi tego typu pojazdów.
Prosta rama zapewnia odpowiednią sztywność całego auta ciężarowego, co jest także uzależnione od stanu technicznego kabiny. Ze względu na jej położenie, jest ona również narażona na działanie sporych sił w przypadku np. zderzeń czołowych. Zakład Mechaniki i Elektryki Plus dysponujący nowoczesną kabiną lakierniczą jest w stanie wykonać wiele prac związanych z przywróceniem odpowiedniego stanu powypadkowym pojazdom ciężarowym. Jakie zatem jeszcze naprawy wykonać mogą wyspecjalizowane serwisy tego typu?
Czy powypadkowe samochody ciężarowe są bezpieczne?
Naprawy blacharsko-lakiernicze kabin oraz ram samochodów ciężarowych nie są jedynymi czynnościami, jakie wykonują warsztaty zajmujące się regeneracją pojazdów powypadkowych. Nierzadko wskutek zdarzeń drogowych uszkodzeniom ulegają też silniki oraz skrzynie biegów. Wymiana zniszczonych podzespołów w sprawdzonym serwisie pozwoli przywrócić pierwotne działanie jednostki napędowej lub przekładni w samochodzie ciężarowym czy ciągniku siodłowym.
Naprawy powypadkowe samochodów ciężarowych to zatem metoda dająca możliwość ponownego korzystania z pojazdu po jego uszkodzeniu. Czy jest to jednak w pełni bezpieczne? Tak, jeśli serwis został wykonany rzetelnie i w warsztacie dysponującym odpowiednim zapleczem technicznym. Do wspomnianego prostowania ram potrzebna jest bowiem przeważnie specjalna prasa hydrauliczna, a do napraw blacharsko-lakierniczych – kabina umożliwiająca prace w tym zakresie. Jeśli zatem powypadkowy pojazd zostanie zreperowany przez profesjonalistów, pozostanie on bezpiecznym środkiem transportu i z powodzeniem będzie mógł być użytkowany na drogach publicznych.