W przypadku konieczności prowadzenia transportu ponadnormatywnego międzynarodowego trzeba dopilnować kilku ważnych kwestii dotyczących zapewnienia zarówno bezpieczeństwa na trasie, jak i ochrony ładunku. Między innymi w tym celu konieczne jest zorganizowanie pilotażu np. w firmie Toka Logistik. Kiedy potrzebny jest pilotaż policyjny?

Co warto wiedzieć na temat transportów nienormatywnych?

W przypadku transportu ponadnormatywnego konieczna jest obecność tzw. pojazdów pilotujących, prowadzonych przez osoby do tego przeszkolone np. z firmy Toka Logistik, która od 2016 roku zajmuje się wykonaniem pilotażu zarówno na terenie Polski, Niemiec, jak i w pozostałych krajach UE, zgodnie z obowiązującymi w nich wymogami prawnymi. Istnieje kilka kategorii eskorty cywilnej, a mianowicie BF1, BF2, BF3 a w Niemczech dodatkowo BF4, czyli tzw. pilotaż policyjny.

Czym jest pilotaż policyjny w transporcie ponadnormatywnym?

Jak dowiedzieliśmy się we wspomnianym przedsiębiorstwie chcąc prowadzić pilotaż BF4, należy posiadać do tego celu specjalnie oznakowane auto, spełniające rygorystyczne wymagania techniczne. Do jego prowadzenia niezbędne jest posiadanie przez kierowcę odpowiednich szkoleń. Pilot musi mieć ze sobą zawsze naładowany i sprawny telefon, minimum 50-metrową taśmę pomiarową i tylne odblaski w kształcie podkowy. Auto do pilotażu musi być odpowiednio oznakowane (bez nazwy firmy wykonującej zlecenie), wyposażone w tablicę pozwalającą na obrót o 360 stopni do wyświetlania informacji, czy też znaków drogowych.