Pompa układu wspomagania to ważny element układu kierowniczego każdego pojazdu. Jej uszkodzenie może doprowadzić do poważnej awarii w pracy samochodu, co skutkuje dużym ryzykiem problemów w trakcie jazdy. Jakie są oznaki jej nieprawidłowego działania? Tego dowiesz się z powyższego artykułu. Natomiast regeneracją pompy wspomagania zajmuje się Auto-Spec Service Michał Purkstal-Ammer.

Objawy i przyczyny zepsutej pompy wspomagania

Zastanawiasz się, kiedy należy wykonać regenerację pompy wspomagania? Jeśli w samochodzie następuje:

  • opór w trakcie obracania kierownicy;

  • przerywany ruch kierownicy;

  • charakterystyczne piski, gdy poruszasz się po łuku;

  • głośny hałas dobiegający przez kompresor.

Powyższe nieprawidłowości wymuszają na Tobie zakup nowej pompy wspomagania lub naprawy wyeksploatowanej części. W drugim przypadku jest to wieloetapowy proces, który wykonuje warsztat samochodowy.

Regeneracja pompy wspomagania – na czym przebiega?

Regeneracja pompy wspomagania rozpoczyna się od stopnia jej uszkodzeń. Po demontażu urządzenia następuje dokładna analiza jego części składowych

– informuje pracownik Auto-Spec Service, którego właścicielem jest Michał Purkstal-Ammer.

Warsztat samochodowy i wulkanizacja mieści się w województwie kujawsko-pomorskim. Zajmuje się naprawą samochodów osobowych. Oferuje między innymi geometrię kół, czyszczenie układu paliwowego, naprawę układu hamulcowego czy wymianę filtrów paliwa i powietrza. Jego domeną jest kompleksowa diagnostyka samochodowa.

Doświadczony mechanik samochodowy precyzyjnie oczyszcza podzespołu znajdujące się w pompie paliwowej oraz wymienia jej uszczelki. W niektórych przypadkach może nie obejść się bez szlifowania jej całej powierzchni i podmiany uszkodzonych części składowych.

Na sam koniec regeneracja pompy paliwowej zakończona jest testami. Mają one na celu zweryfikować wydajność ciśnienia i sprawdzić, czy naprawiony element jest szczelny. Przy okazji regeneracji pompy warto wymienić też płyn w układzie wspomagania.