Alternator oraz rozrusznik to dwa ważne podzespoły samochodu, które spełniają istotną funkcję. Pierwsze z nich są swoistymi elektrowniami dla całej elektroniki samochodowej, zaś rozruszniki pomagają w odpaleniu i pracy silnika. Ich obciążenie pracy jest jednak bardzo wysokie, a to skutkuje różnego rodzaju usterkami. Najczęściej rzadko są one rozległe, czyli są łatwe w usuwaniu. Tu warto zapoznać się z usługami regeneracji.

Dlaczego regeneracja jest opłacalna?

Przede wszystkim błędem przy usuwaniu usterek alternatorów i rozruszników jest to, iż wielokrotnie właściciele pojazdów wolą je wymienić na nowe. Kupują oni wtedy podzespoły z Chin, lub te od najtańszych producentów, niestety narażając się na krótką żywotność zakupionych konstrukcji. W większości przypadków lepiej postawić zatem na regenerację podzespołów oryginalnie montowanych, które po odpowiednich zabiegach stają się równie sprawne, co te wypuszczane na rynek z fabryk wytwórczych, np. z Niemiec.

Zawsze stawiaj na pełną regenerację

Regeneracja alternatorów oraz rozruszników, to działanie, które powinno być wykonywane kompleksowo. Nigdy nie jest zatem opłacalne wymienianie w nich tylko jednej części. Lepiej postawić na pełen remont i cieszyć się nową jakością pracy silnika oraz całej instalacji elektronicznej pojazdu. Warto pamiętać przy tym o tym, że dzisiaj niemalże każdy alternator oraz rozrusznik można zregenerować nawet za kilkaset złotych. Dotyczy to również konstrukcji, które z założenia są nierozbieralne. Najlepsze zakłady regeneracyjne posiadają bowiem odpowiednią motoryzacyjną wiedzą konstrukcyjną, oraz specjalistyczne sprzęty. Tak jest w przypadku firmy Bartłomieja Barana AUTO-ELEKTRO, która również montuje nowe podzespoły, także zakupione przy pośrednictwie tegoż zakładu regeneracyjnego.

Jakie usterki mogą być regenerowane?

W przypadku alternatorów oraz rozruszników, można regenerować poprzez oczyszczenie, kalibrację oraz wymianę części, niemalże każdy element. Często uszkodzenia dotyczą zaś podzespołu regulatora napięcia, zespołu diód prostowniczych, czy też usterek sprzęgiełek kół pasowych. Bardzo ważne jest również regenerowanie uzwojeń oraz wymiana łożysk. Uszkodzenia zarówno alternatorów, jak i rozruszników, można podzielić na te o podłożu elektronicznym, lub też mechanicznych.

Pamiętaj! Przy regeneracji alternatora duże znaczenie ma stan techniczny komutatora. W zależności od stopnia jego zużycia i tego, czy można odseparować go od wirnika, może on być szlifowany na tokarce, czy polerowany specjalnym papierem ściernym.