To naturalne, że z biegiem lat nasz samochód staje się coraz mniej sprawny. Zwłaszcza jeśli użytkujemy go intensywnie. Choć z założenia przekładnia kierownicza powinna służyć nam dożywotnio, doświadczenie właścicieli aut osobowych pokazuje, że po przejechaniu 200-400 tys. km, wymaga ona regeneracji. Serwis maglownicy warto powierzyć specjalistom z warsztatu mechaniki pojazdowej Twój Serwis. Dlaczego?

Przyczyny szybszego zużywania się przekładni kierowniczej

Maglownica narażona jest na częste przeciążenia w postaci uderzeń, które powstają, kiedy auto pokonuje nierówną drogę. Mimo że stan polskich dróg z roku na rok poprawia się, wciąż są one dalekie od ideału. Najwięcej kłopotu sprawiają przeszkody zlokalizowane na zakręcie. Wówczas nie dość, że koła samochodu są mocno skręcone, to na maglownicę działa dodatkowa, pionowa siła, która sprzyja powstawaniu luzów w przekładni. Z taką sytuacją mamy do czynienia np. wtedy, kiedy najedziemy na krawężnik podczas pokonywania zakrętu. Przekładni kierowniczej nie służy też kręcenie kołami w miejscu i stosowanie nieodpowiednio dopasowanych opon.

Po czym poznać, że maglownica wymaga regeneracji?

Jak tłumaczy mechanik samochodowy z warsztatu Twój Serwis – typowym objawem zużywania się maglownicy jest luz wyczuwalny na kole kierownicy. Cały układ zaczyna pracować z mniejszą precyzją, a w czasie pokonywania zakrętów z auta zaczynają wydobywać się dziwne stuki. Jeśli przekładnia kierownicza jest mocno uszkodzona, może dojść do blokowania się kierownicy, co w sposób bezpośredni zagraża bezpieczeństwu kierowcy i innych uczestników ruchu drogowego.

Na czym polega regeneracja maglownicy?

Regeneracja przekładni kierowniczej jest procesem wieloetapowym. Najpierw mechanicy zajmują się demontażem wszystkich elementów i podzespołów, które wchodzą w skład maglownicy. Następnie wszystkie części są czyszczone z zalegających zanieczyszczeń – smarów, brudu, rdzy i starej farby. Po zakończeniu tego etapu przychodzi czas na działania diagnostyczne. Dalsze postępowanie uzależnione jest od stanu technicznego przekładni kierowniczej.

Jeśli mechanicy uznają, że zakres uszkodzeń pozwala na regenerację maglownicy, zajmą się szlifowaniem poszczególnych elementów tej konstrukcji. Umożliwia to bezproblemowe usunięcie zepsutych podzespołów. Istotą regeneracji maglownicy jest wymiana zużytych części na nowe. Potem przychodzi czas na konserwację, ocenę sprawności przekładni kierowniczej i kontrolę jakości. Testy przeprowadzane są w warunkach rzeczywistych na specjalnych platformach diagnostycznych. Jeżeli zakończą się one pozytywną oceną, można uznać, że regeneracja maglownicy przebiegła pomyślnie.

Dlaczego warto wykonać regenerację przekładni kierowniczej w warsztacie Twój Serwis?

Zakład mechaniki pojazdowej Twój Serwis zatrudnia wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy pasjonują się naprawą samochodów. Ponadto przedsiębiorstwo dysponuje nowoczesnym sprzętem diagnostycznym i bardzo sumiennie podchodzi do każdego zlecenia. Mechanicy poświęcają sporo czasu na dokładną regenerację maglownicy. Nie ograniczają się jedynie do wymiany uszczelnień, co niestety często zdarza się w innych warsztatach.