Język angielski jest trzecim, najpopularniejszym językiem używanym na świecie – zaraz po chińskim oraz hiszpańskim z ogólną liczbą prawie miliarda osób posługujących się nim na co dzień. Polska pod względem znajomości języka plasuje się całkiem wysoko w rankingach, choć do podium wiele nam brakuje. Dlatego warto działać na rzecz lepszych statystyk i uczyć dzieci angielskiego najszybciej, jak się da! Rodzice powinni zapoznać się z ofertą firmy lingwistycznej Prospekt.

Angielski dla dzieci – kiedy zacząć?

W dzisiejszym świecie, gdzie globalizacja rozgościła się na dobre i naprawdę żyjemy w Globalnej Wiosce, znajomość choć jednego języka obcego jest niemalże obowiązkowa. Brak umiejętności posługiwania się angielskim może okazać się dla dzieci sporym utrudnieniem w codziennym życiu, jak i na rynku pracy. Warto zawczasu podjąć decyzję o rozpoczęciu nauki języka obcego i zastanowić się jaka szkoła językowa dla dzieci będzie odpowiednia. Wielu rodziców zastanawia się kiedy najlepiej rozpocząć naukę u dziecka i dylemat ten jest jak najbardziej zrozumiały, gdyż zbyt wczesne posłanie pociechy na kurs języka angielskiego może zniechęcić je do nauki i spowoduje wycofanie się z tego typu aktywności.

Kiedy będą gotowe warto wysłać je do szkoły językowej, która prowadzi zajęcia dla najmłodszych metodą Teddy Eddie. Gotowość do nauki można sprawdzić organoleptycznie w domowych warunkach – warto próbować zabaw z językiem za pomocą piosenek czy zgadywanej i jeśli dziecko będzie chętnie w nich brało udział oznacza to, że może śmiało rozpocząć naukę języka obcego. Najczęściej przypada to na okres 2-3 lat, jednak okres ten jest umowny i zależy od indywidualnych zdolności dziecka. Dobrze jest „kuć żelazo, póki gorące” i wykorzystać w pełni dziecięcy potencjał do szybkiego przyswajania wiedzy – młode umysły, które uczą się symultanicznie języka ojczystego i obcego znacznie lepiej radzą sobie z nauką. Dodatkowo aparat mowy jest jeszcze w pełni elastyczny, więc opanowanie wymowy jest znacznie łatwiejsze. Nauka języka obcego niesie też ogólnorozwojowe korzyści jak poszerzanie ich horyzontów czy ćwiczenie pamięci.

Metoda Teddy Eddie

Nauka poprzez zabawę to najlepszy sposób, aby dotrzeć do dzieci, również w kwestii opanowania nowego języka. Metoda Teddy Eddie polega właśnie na naturalnych skłonnościach najmłodszych do interakcji ze światem w ciekawy i niebanalny sposób. Dzięki temu nauka języka wraz z uroczym, pluszowymi misiem jest skuteczna – angażuje dzieci, zaskakuje je na każdym kroku i w ten sposób zachęca do angażowania się w lekcje. Zajęcia pełne są gier i zabaw prowadzonych w języku angielski, co pozwala na swoiste „zanurzenie się w języku” i chłonięcie nowych słówek naturalnie, często już na poziomie podświadomości. Dzieci mają fenomenalną zdolność rozumienia ze słuchu, a ich aparat mowy wciąż się rozwija, przez co znacznie łatwiej idzie im nauka nowego języka. Pomaga też dziecięca chęć do interakcji z innymi oraz niskie poczucie wstydu - dzieci mniej się boją "wpadki", niż starsi uczniowie. 

Teddy Eddie powstało z potrzeby i wysokich wymagań, które żadne inne kursy nie były w stanie spełnić. Tak więc 3 ambitne lektorki i zarazem mamy wpadły na pomysł, aby stworzyć nową, niebanalną metodę nauki języka angielskiego przeznaczoną dla przedszkolaków. Teddy Eddie stale zdobywa popularność wśród rodziców, lektorów, jak i samych dzieci, które po prostu lubią tę formę nauki języka. Metoda ta jest elastyczna i wielopoziomowa, więc doskonale nadaje się dla maluchów w wieku 2 lat, jak i starszych 7-letnich dzieci.

Naukę języka angielskiego zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci organizują specjaliści z firmy lingwistycznej Prospekt z Limanowej. Co więcej, z oferty mogą skorzystać także uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy potrzebują dodatkowych korepetycji czy też przygotowania do egzaminów ósmoklasistów lub matury. Doświadczeni lektorzy w przystępny sposób przekazują wiedzę zarówno na poziomie podstawowym, jak i zaawansowanym. Fachowcy korzystają także z różnorodnych testów, które pozwalają określić poziom językowy danego ucznia.