Praca biurowa wydaje się przyjemna i komfortowa, jednak nie zawsze taka jest. Pracownicy biurowi często zmagają się z różnymi dolegliwościami. Mowa tu na przykład o bólu pleców, który wynika z długotrwałego przebywania w pozycji siedzącej. Warto jednak wiedzieć, że na nasz komfort podczas pracy w biurze wpływa fotel, na którym siedzimy przez długie godziny w ciągu dnia. Sprawdźmy więc, czym powinien się charakteryzować odpowiedni fotel do biura.
Dobry fotel – czyli jaki?
W fotelu najważniejsze są dwa elementy – oparcie i siedzisko. Pierwszy z nich powinien być przede wszystkim odpowiednio wyprofilowany – posiadać wypukłości, które zgadzają się z anatomicznym ułożeniem kręgosłupa. Pod tym względem dobrze sprawdzają się tzw. fotele kubełkowe, które świetnie dostosowują się do kształtu ciała. Z tego powodu chętnie wybierają je nie tylko pracownicy biurowi, ale również gracze – ergonomiczne oparcie sprawia, że ból pleców nie dokucza nam nawet po kilku godzinach spędzonych przed komputerem. Warto zwrócić uwagę, czy fotel jest wyposażony w opcję regulacji. Umożliwi ona dostosowanie oparcia do naszej budowy, wzrostu oraz indywidualnych potrzeb.Jak zostało wspomniane, ważną rolę odgrywa również siedzisko. Przetestujmy je przede wszystkim pod kątem wygody. Odpowiednie siedzisko nie powinno być twarde, nie może też uciskać nas w uda. Istotne jest, aby było lekko wyprofilowane, miękkie i zaokrąglone na brzegu. Na plus przemawia też obecność podłokietników. Tak wyposażone fotele znajdziemy na przykład w ofercie Hurtowni Artykułów Biurowych Dinero z Warszawy. Meble przeznaczone do długotrwałej pracy przy biurku umożliwią nam zachowanie prawidłowej postawy, odciążą mięśnie i pozwolą pozbyć się uciążliwych dolegliwości. I choć produkty z dodatkowymi udogodnieniami nie należą do najtańszych, z pewnością warto w nie zainwestować.