Znajomość języków obcych w pracy zawodowej to podstawa. Ma to ogromne znaczenie, zwłaszcza jeżeli firma działa w sektorze międzynarodowym i komunikacja z zagranicznymi podmiotami jest codziennością. Można zainwestować w rozwój pracowników, wysyłając ich na kursy doszkalające lub zorganizować zajęcia nauki nietypowego języka obcego od podstaw. To dobry krok w kierunku umacniania pozytywnego wizerunku firmy.

Zdalna edukacja

Bardzo często pracownicy niechętnie poświęcają swój wolny czas na dodatkowe szkolenia i rozwój osobisty. Ponadto poza pracą każdy ma życie prywatne, w którym też chciałby się spełniać, a nie poświęcać je całkowicie pracy. W tym przypadku z pomocą przychodzą kursy on-line. Pracownik może samodzielnie w odpowiedniej dla niego porze dnia poświęcić określoną ilość czasu na przyswajanie nowych wiadomości związanych z językiem obcym. Wiele szkół językowych oferuje tego typu formę nauki. Taki sposób oferuje między innymi Oxford Language Centre. To także dobre rozwiązanie w sytuacji, kiedy nasza firma nie znajduje się w tej samej miejscowości, w której jest szkoła, którą chcemy wybrać.

Dostosowanie do potrzeb

Zazwyczaj szkoły językowe na pierwszym etapie przeprowadzają test, którego wyniki wskażą poziom zaawansowanie poszczególnych osób. Pozwala to dostosować program nauki do zdolności językowych pracowników. Dodatkowo istnieje wiele rodzajów kursów. Można skorzystać z opcji nauki danego języka w obszarze ściśle związanym z prowadzoną branżą. Wtedy wszelkie treści są profilowane do przyswajania wiedzy i słownictwa tym kątem. Pomaga to nie tyle nauczyć się języka od podstaw, ile doskonalić jego znajomość. Inne rozwiązanie stanowi kurs poświęcony po prostu komunikacji w biznesie, który jest nastawiony na prowadzenie rozmów handlowych, marketingowych oraz negocjacji.

Rozwój kompetencji

Wielu pracownikom zależy na możliwości rozwoju umiejętności podczas pracy w danej firmie. Kurs języka obcego będzie odpowiednią możliwością do tego. To nie tylko korzyść dla pracodawcy, aby posiadać wykwalifikowaną kadrę, ale także podwładnych, którzy zauważą, że mają realne szanse rozwoju, a to z kolei może przełożyć się na awans lub podwyżkę. Z pewnością zwiększy to motywację do działania i efektywność pracy. To także sposób na zatrzymanie dobrego pracownika w firmie. Ponadto grupowa nauka języka obcego pozwala na integrację oraz poprawę relacji pomiędzy pracownikami, co również jest ważne dla sprawnego działania zespołu. Nauka lub doskonalenie języka obcego pomoże też lepiej odnajdywać się pracownikom w ich służbowych obowiązkach.

Przy wyborze języka, którego kurs będziemy chcieli zorganizować najlepiej kierować się narodowością naszych kontrahentów. Jeżeli w większości pochodzą oni z Hiszpanii, postawmy na ten język, jeżeli z Norwegii to na norweski. Pracownicy posługujący się ojczystym językiem partnera biznesowego zdecydowanie podnosi prestiż przedsiębiorstwa.