Projektowanie odzieży damskiej i międzynarodowa konkurencja

Materiał partnera
2020-01-09

Jeśli chodzi o projektowanie odzieży damskiej, to niewielkim zakładom ciężko konkurować z gigantami branży modowej, nieustannie powiększającymi swój obszar działania. W efekcie wspomnianej dominacji rynek coraz bardziej nasyca się zbliżonymi pomysłami czy kreacjami, które częstokroć różnią od siebie jedynie detale. Klientka spragniona odrobiny indywidualizmu musi się zatem zmierzyć z koniecznością długotrwałych poszukiwań.

Producent odzieży damskiej w skali mikro i makrO

Duzi producenci odzieży damskiej, dysponujący najczęściej własną siecią sklepów stacjonarnych, skupiają się na przeważających trendach modowych. Jest to szczególnie istotne, ponieważ pojęcie “przeważający” obejmuje zaledwie wycinek rynku, podczas gdy osoby zainteresowane oryginalnością lub po prostu posiadające niestandardową sylwetkę są pozostawiane samym sobie. Produkcja odzieży damskiej jest w takim przypadku jednowymiarowa, nastawiona wyłącznie na prosty zbyt. Co więcej, seryjne szycie ubrań na masową skalę wiąże się też z nieustanną inwigilacją działań konkurencji oraz kopiowaniem jej najpopularniejszych pomysłów. Chęć przyciągnięcia uwagi klientek odbywa się często kosztem jakości oraz oryginalności, niemniej zabieg ten nadal przynosi zakładane efekty. Tzw. sieciówki mają się doskonale, a przykładowo lokalni producenci sukienek bądź garsonek są spychani na margines.

 

Szwalnia odzieży damskiej, czyli modowy sprzymierzeniec


Szycie odzieży damskiej to zadanie, z jakim bez problemu radzą sobie także zakłady szwalnicze. Warto o nich pamiętać przed wybraniem utartej ścieżki do pobliskiego centrum handlowego. Korzystanie z usług krawiectwa damskiego w zakresie prywatnym pozwala przede wszystkim na idealne dopasowanie odzieży do określonej sylwetki. Bez porównania jest także jej jakość, którą w większości przypadków można dodatkowo podwyższać, stosując droższe materiały. Wszystko zależy tutaj wyłącznie od zasobności portfela, niemniej szwalnie starają się zachować konkurencyjny poziom cen względem sklepów odzieżowych. Pracownicy zakładu Moduss s.c. podkreślają, że w przypadku zamówień indywidualnych w zasadzie jedynym ograniczeniem pozostaje wyobraźnia. Ponadto uważają oni, iż inwestycje w odzież sieciową niskiej jakości rzadko kiedy się zwracają ze względu na jej niską trwałość. Zważywszy na wszystkie powyższe argumenty, szycie sukienek oraz innych elementów garderoby kobiecej nie musi być postrzegane jako wyłączna domena rynkowych gigantów. Każda klientka ma przecież pod ręką szereg innych, częstokroć bardziej korzystnych możliwości.

 

Opracowanie artykułu:

"Moduss" S.C. Grzegorz Dorota Grabowicz

ul. Konstantynowska 85, 95-200 Pabianice łódzkie
e-mail
www