Jeśli chodzi o projektowanie odzieży damskiej, to niewielkim zakładom ciężko konkurować z gigantami branży modowej, nieustannie powiększającymi swój obszar działania. W efekcie wspomnianej dominacji rynek coraz bardziej nasyca się zbliżonymi pomysłami czy kreacjami, które częstokroć różnią od siebie jedynie detale. Klientka spragniona odrobiny indywidualizmu musi się zatem zmierzyć z koniecznością długotrwałych poszukiwań.
Producent odzieży damskiej w skali mikro i makrO
Duzi producenci odzieży damskiej, dysponujący najczęściej własną siecią sklepów stacjonarnych, skupiają się na przeważających trendach modowych. Jest to szczególnie istotne, ponieważ pojęcie “przeważający” obejmuje zaledwie wycinek rynku, podczas gdy osoby zainteresowane oryginalnością lub po prostu posiadające niestandardową sylwetkę są pozostawiane samym sobie. Produkcja odzieży damskiej jest w takim przypadku jednowymiarowa, nastawiona wyłącznie na prosty zbyt. Co więcej, seryjne szycie ubrań na masową skalę wiąże się też z nieustanną inwigilacją działań konkurencji oraz kopiowaniem jej najpopularniejszych pomysłów. Chęć przyciągnięcia uwagi klientek odbywa się często kosztem jakości oraz oryginalności, niemniej zabieg ten nadal przynosi zakładane efekty. Tzw. sieciówki mają się doskonale, a przykładowo lokalni producenci sukienek bądź garsonek są spychani na margines.
Szwalnia odzieży damskiej, czyli modowy sprzymierzeniec