Zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa handlowe, czy też produkcyjne, korzystają dzisiaj z różnorodnych usług consultingowych, pomagających w lepszym lokowaniu środków finansowanych, czy też w prawidłowym budżetowaniu. Niektóre usługi dotyczą budowania wizerunku marki wśród klientów i potencjalnych pracowników, a inne są skoncentrowane na badaniu określonych działań danej firmy. Tu warto wyróżnić między innymi analizy popytu na produkty lub usługi, co jest istotnym elementem w budowaniu strategii finansowej podmiotu gospodarczego.

Dla kogo dedykowane są badania popytu?

Badania popytu dedykowane są dla niemalże każdego podmiotu gospodarczego, zarówno małego, jak i też dużego. Analizy tego rodzaju mogą być istotne także dla odmiennych branż; usługowych, handlowych, czy produkcyjnych. Określanie popytu jest także niesamowicie ważne dla młodych firm, które, aby uniknąć błędów na początku swojej działalności, powinny dokonywać analizy portfelowej i powinny wykorzystywać inne instrumenty controlingu strategicznego, właśnie takie, jak badanie popytu. Niekiedy również profesjonalne pracownie badawcze, przeprowadzają tego typu działania na zlecenie instytucji państwowych, między innymi do celów statystycznych.

Cel badania popytu?

Podstawowym celem wykonywania badania popytu, jest określenie, czy produkty lub usługa danej firmy, przyniesie jej zamierzone wyniki sprzedażowe/finansowe. Analiza ta jest zatem swego rodzaju prognostykiem, mającym pomóc w wyeliminowaniu błędów w strategii zarówno budżetowej, jak i marketingowej. Profesjonalna pracownia badawcza w trakcie badania popytu, oceni atrakcyjność produktu/usługi, uwzględniając nawet dziesiątki czynników! To pozwala na kształtowanie strategii cenowej firmy na tle działań konkurencji, czy też na przetestowanie różnych wariantów cenowych. Dla przykładu, przedsiębiorstwa produkcyjne, dzięki badaniu popytu wiedzą, jaką ilość produktów wytworzyć w tzw. serii próbnej. Podobne zabiegi wykonują nawet wydawnictwa, zajmujące się drukiem oraz dystrybucją książek. To między innymi dzięki badaniu popytu, wiedzą one ile egzemplarzy należy wypuścić na rynek w pierwszej serii.

Z jaką firmą warto podjąć współpracę?

Firm consultingowych, które zajmują się profesjonalnym badaniem popytu, jest na polskim rynku coraz więcej. Przedsiębiorstwa dostrzegają bowiem w ich usługach szansę na wyróżnienie się wśród konkurencji, czy też na stanie się lokalnym branżowym liderem. Istotne jest jednak wielokrotnie podejmowanie długiej i szerokiej współpracy z ekspertami consultingowymi. Najlepiej zatem wybierać tych o szerokich kompetencjach potwierdzonych licznymi certyfikatami. Takie prezentują pracownicy Pracowni Badań Społecznych i Marketingowych SOMA, którzy zapewniają nie tylko analizy popytu, ale także badania polityczne, badania ewaluacyjne, diagnozy społeczne, badania segmentacyjne, czy też marketingowe i reklamowe. Dowiedzieć się można o nich już teraz więcej, odwiedzając dedykowaną stronę www takich pracowni, jak właśnie SOMA!