Wiosna to też czas porządków w naszych mieszkaniach. Część z nas pewnie sama weźmie się za sprzątanie domu po długiej zimie. Są jednak tacy, którzy albo nie mają czasu albo najprościej nie cierpią tych obowiązków domowych. Więc jeśli tyko istnieje szansa, wolą powierzyć to zadanie komuś, kto ma na tym polu doświadczenie i zajmuje się tego typu działalnością.

Jak założyć firmę sprzątającą w 2018?

Firmy sprzątające cieszą się coraz większą popularnością. Chodzi nie tylko o profesjonalne utrzymywanie czystości w biurowcach czy pomieszczeniach wielkopowierzchniowych, ale także o mieszkania osób prywatnych. Sprzątanie ma na celu nie tylko zachowanie we wnętrzach odpowiedniego poziomu czystości czy względnej organizacji. Zapewnia także ochronę przed gromadzącymi się bakteriami i drobnoustrojami, które mogą prowadzić do rozprzestrzeniania się wirusów czy alergii. Warto też pamiętać, że czyste, zadbane środowisko, daje wrażenie przyjaznego otoczenia, w którym przyjemnie się pracuje lub mieszka. Poza sprzątaniem, ważne jest również sezonowe konserwowanie powierzchni, które umożliwia zabezpieczenie przed zbyt szybkim zużyciem. W zależności od potrzeb osób zamawiających tego typu usługi, firmy korzystają z innego sprzętu oraz środków czystości. W biurach czy sklepach można stosować urządzenia, które gwarantują skuteczne efekty, przy jak najniższych nakładach czasu i wysiłku. Wykorzystuje się do tego pojazdy samobieżne czy środki chemiczne, które zapewniają najwyższą czystość i ochronę przed zarazkami. Z kolei w domach prywatnych, należy skupić się na pozostawieniu w czystości poszczególnych pokoi oraz dokładnym uporządkowaniu każdego z nich.

Firma sprzątająca - jak pozyskać klientów?

Aby firma sprzątająca osiągnęła sukces, warto zainwestować w odpowiednio przeszkolony personel, który będzie najlepszą wizytówką i wartością samą w sobie. Chodzi o doszkalanie personelu oraz o zatrudnianie nowych ludzi, posiadających w swoim dorobku bogate doświadczenia w branży. Jeśli pracownicy będą wykonywać swoje obowiązki w sposób profesjonalny, przykładając ogromną rolę do przestrzegania zasad ściśle, związanych z polityką firmy, można liczyć, że zadowoleni z wykonanej pracy klienci, w przyszłości po raz kolejny skorzystają z usług danego przedsiębiorstwa.

Kolejnym pomysłem są odpowiednie uniformy. Każdy pracownik powinien nosić profesjonalny strój służbowy w kolorach charakteryzujących konkretną firmę wraz z oficjalnym logo. Poza schludnym i ładnym wygładem, stroje powinny odznaczać się wygodą i wysoką jakością materiałów, z których zostały wykonane. W przypadku prac o wysokim poziomie ryzyka, typu mycie okien w wieżowcach czy prace porządkowe na dachach, należy zapewnić pracownikom dodatkowe środki bezpieczeństwa w postaci ciepłych kurtek, akcesoriów chroniących ręce i głowę czy szelek i pasów wspinaczkowych.

Jak rozwinąć firmę sprzątającą?

Oprócz sprzętu i personelu warto pamiętać, że aby firma była wiarygodna należy zdobywać potrzebne i cenione certyfikaty bezpieczeństwa oraz świadectwa wysokiej jakości usług. W Polsce tego typu atesty czy zaświadczenia wydawane są m. in. przez Polskie Stowarzyszenie Czystości czy Polską Izbę Gospodarczą Czystości.

Kolejną ważna kwestią w rozwijaniu przewagi konkurencyjnej jest odpowiednia promocja firmy na rynku. Nieodzowna będzie dobrze zarządzana strona internetowa, na której powinny się znaleźć oferta, cennik, certyfikaty, galeria sprzętu czy zdjęcia pracowników oraz dane kontaktowe. Warto zainwestować w promocję: banery, spoty w lokalnych mediach czy ulotki. Równie ważne powinno być pojawienie się w branżowym katalogu przedsiębiorstw, gdyż dla potencjalnego klienta jest to źródło wiarygodnej wiedzy, dotyczącej konkretnej branży – w tym przypadku branży sprzątającej.

Warto zająć się aktywnym wyszukiwaniem kontrahentów posiadających wielkometrażowe powierzchnie biurowe czy usługowe. Nie można zapominać również o klientach indywidualnych, którzy sami będą poszukiwać tego typu firm. Dlatego tak ważne jest odpowiednie jej rozreklamowanie lub opieranie się na rekomendacjach od zadowolonych odbiorców, którzy opinie o dobrej firmie przekażą dalej.