Wszelkie targi stanowią bardzo dobrą okazję dla każdej firmy do pozyskania nowych klientów lub też do umocnienia swojej pozycji na rynku. Ponadto przedstawiciele różnych firm mogą nawiązać owocną współpracę. Część osób, przychodząc na takie wydarzenie wie dokładnie gdzie iść, jednak liczna grupa przybyłych nie ma konkretnego celu. Wtedy wzrok potencjalnych klientów przyciągają stoiska o najlepszym wyglądzie.

Podstawy aranżacji

Zanim jeszcze zaczniemy projekt swojego stoiska targowego lub konferencyjnego, powinniśmy przeanalizować kilka kwestii. Po pierwsze, należy zastanowić się nad rodzajem eventu - gdzie będzie się odbywał (w środku czy na zewnątrz), jaką klientelę mamy zamiar zainteresować swoim stoiskiem, jak duży jest wynajęty boks, oraz jak prezentować się będzie nasza konkurencja. Znając odpowiedzi na te pytania będziemy w stanie wybrać najodpowiedniejsze stoisko. Jeśli firma jest mała, nasze stoisko promocyjne nie powinno być przesadnie duże, tak samo jak roll-up. Mając na celu zbudowanie lekkiego dystansu między przedstawicielami a klientami, warto skorzystać z wysokiej lady wystawienniczej oraz krzesła, na przykład barowego (osoba siedząca wydaje się ważniejsza od stojącej). Natomiast jeśli planujemy zbudować atmosferę partnerstwa – postawmy na stolik wraz z niskimi krzesłami w centralnej części boksu. Nie zapominajmy też o jakości materiałów, z której wykonane będzie stanowisko - musi być ona jak najwyższa. Profesjonalne firmy, takie jak na przykład Elbud ze Środy Wielkopolskiej, preferują zazwyczaj plexi, sprężyste wykładziny, modułowe panele, montowane parkiety, a także drewno, skórę i szkło. Zwróćmy też szczególną uwagę na siedzenia, jeśli będą one wygodne, istnieje większa szansa na to, że potencjalni klienci spędzą więcej czasu na naszym stoisku.

Podział na sekcje

Dobrym pomysłem może okazać się podział naszego stoiska na sekcje, na przykład dla nowych klientów, starych kontrahentów, lub też przedstawicieli firm. W ten sposób okażemy szacunek dla czasu odwiedzających. Strefy te zróżnicować możemy poprzez inne kolory, meble, materiały albo oświetlenie. Dodatkową opcją jest zastosowanie oszklenia, ścianek działowych oraz wertykalnych ogrodów z roślinami i mchami, co dodatkowo przyciągnie uwagę. Poza strefą przeznaczoną dla klienta, stoisko powinno posiadać zaplecze, z którego korzystać będą mogli pracownicy firmy.

Niekorzystne miejsce

W zależności od tego gdzie znajduje się nasze stoisko na targach, możemy wybrać boks standardowy, narożny, półnarożny lub wyspowy. W przypadku gdy nasze stoisko oddalone jest od strategicznych punktów i stanowi to źródło naszych obaw, możemy zainwestować w dodatkowe flagi, systemy podwieszane, audiowizualne sprzęty (audiowizualne banery, plakaty z animacjami itd.) - czyli elementy przyciągające wzrok już z daleka.