Różnorodne materiały reklamowe odgrywają kluczową rolę w marketingu firm. Równie ważne, jak reklamy w środkach masowego przekazu są te wykorzystywane stacjonarnie w punktach sprzedaży. Ze względu na charakterystykę działalności sklepów, to właśnie w nich materiały POS przynoszą najwięcej korzyści. Co kryje się pod pojęciem materiały POS, jakie ich formy wyróżniamy i do jakich kampanii marketingowych najlepiej sprawdzą się poszczególne rodzaje?
Materiały POS – co to?
Produkty reklamowe określane jako materiały POS, czy też POSM z języka angielskiego oznaczają ,,point of sales materials’’, a więc wszelkie elementy reklamowe stosowane bezpośrednio w miejscu sprzedaży lub pobliskiej okolicy. Są ukierunkowane na klienta detalicznego, a ich głównym celem jest wsparcie i zwiększenie obrotu. Najbardziej podstawową kategoryzacją produktów POS jest ich podział na miękkie, czyli ulotki, plakaty itp. wykonane z tektury bądź kartonu oraz twarde np. stojaki lub standy z usztywnionego kartonu, lub tektury. Takie materiały wykonywane przez dolnośląski Zakład Produkcji Opakowań Jan Legeń są nie tylko wytrzymałe i bardzo estetyczne, ale też łatwe w montażu oraz mobilne.
Standy reklamowe, stojaki i ekspozytory
Wszelkiego rodzaju standy, stojaki i ekspozytory mają za zadanie przede wszystkim w widoczny oraz przyciągający wzrok sposób wyeksponować produkty oferowane przez firmę. Stosowane są zazwyczaj w sklepach, ale też bardzo często np. na targach czy konferencjach. Mogą mieć postać regałów, koszy, półek lub stojaków o różnych wielkościach oraz właściwościach. Oprócz tego, że pozwalają na atrakcyjną wizualnie prezentację produktu, dają szansę wykonania na powierzchni oryginalnych grafik oraz nadruków stanowiących dodatkową formę reklamy. Ponadto możliwe jest stworzenie indywidualnych projektów konstrukcji, które dokładnie spełnią wymagania klientów.
Displaye ladowe oraz inne formaty reklamowe
Displaye ladowe to wszelkiego rodzaju stojaki zarówno w formie kieszeni, jak również wyposażone w półki, które znajdują się na ladzie i zawierają ulotki lub produkty drobne bądź na promocji. Poprzez atrakcyjny wygląd displaye mają zachęcić klienta do zakupu impulsywnego, w momencie, gdy czeka w kolejce, czy też stoi przy kasie. Inne popularne produkty reklamowe POS to m.in. ulotki, broszury, opakowania, torby, tablice oraz wobblery wyróżniające konkretny produkt. Dzięki temu, że zawierają elementy takie jak logo firmy lub informacje o produktach i promocjach pełnią kluczową funkcję w budowaniu wizerunku marki w świadomości klientów.