Producenci środków czystości muszą zdawać sobie sprawę z tego, że ich niekontrolowane rozlanie może szkodzić zdrowiu lub środowisku naturalnemu. Z tego powodu ważne jest nie tylko ich odpowiednie zapakowanie i zabezpieczenie, ale też nanoszenie właściwych oznaczeń. Jakie opakowania wybierać i na co producenci chemii gospodarczej powinni zwrócić szczególną uwagę?

Szczelne opakowania

Większość środków czystości występuje w formie płynnej, dlatego ważne jest, aby opakowania przeznaczone do ich przechowywania były szczelne. Należy zwrócić uwagę na takie cechy jak:

  •     Materiał – grubość, jakość oraz rodzaj. Nie może ulegać zniszczeniu pod wpływem chemii gospodarczej, jak i pęknięciu np. na skutek upadku z wysokości. Najlepszym rozwiązaniem są tworzywa sztuczne, które są lekkie i trwałe.
  •     Kształt i rodzaj – powinny umożliwiać swobodne korzystanie z danej substancji, na przykład poprzez zastosowanie atomizerów i lejków. Ważne jest też ułatwienie chwytania, na przykład poprzez zastosowanie wgłębień i uchwytów.
  •     Pojemność – musi być optymalna dla konsumenta. Artykuły stosowane w dużych ilościach warto sprzedawać w butlach i kanistrach o pojemności powyżej 1 litra.
  •     Zamknięcie – szczelność opakowania zapewnia przede wszystkim zastosowanie właściwej nakrętki.

Opakowania z tworzywa sztucznego przeznaczone do przechowywania chemii gospodarczej oferuje między innymi firma Wojciecha Barańskiego, której siedziba znajduje się w Lublinie.  

Niezbędne oznaczenia i estetyka

Producenci chemii gospodarczej muszą pamiętać także o tym, aby umieszczać na opakowaniach niezbędne oznaczenia. Wiele środków czystości zawiera w swoim składzie silne substancje drażniące, toksyczne, a nawet trucizny, które po spożyciu mogą spowodować zgon. Niedopilnowanie tej czynności może prowadzić do konsekwencji prawnych i poważnych strat finansowych firmy. Oprócz niezbędnych formalności istotna jest też estetyka. Design opakowań z to coś, na co każdy zwraca uwagę w pierwszej kolejności. Dopiero wtedy, kiedy produkt przykuje spojrzenie, jest analizowany pod kątem składu, a następnie kupowany i testowany. Unikatowe opakowania i etykiety pozwalają przyciągnąć wzrok potencjalnych konsumentów i zachęcić ich do zakupu.

 

Popularne jest też stosowanie wszelkiego rodzaju plastikowych lub foliowych owijek, które zapobiegają otwieraniu opakowań przed ich zakupem danego środka. Jest to gwarancja na to, że dana substancja nie została odlana z pojemnika lub zanieczyszczona. Owijki mogą pełnić funkcję wyłącznie zabezpieczenia, ale też wizualną, na przykład poprzez zastosowanie folii ozdobnej.