Mniej lub bardziej poważne awarie wózków widłowych mają spory wpływ na funkcjonowanie niejednej firmy. Mogą skutecznie wstrzymać pracę na dłuższy czas. Takie sytuacje zdarzają się w magazynach, firmach produkcyjnych, największych sklepach czy hurtowniach. Problemy sprzętowe mogą rozwiązać tylko doświadczeni fachowcy. Warto, zatem dowiedzieć się, jakie usterki najczęściej naprawia płoński serwis Jan-Car.

Częste awarie wózków widłowych

Operatorzy wózków widłowych codziennie przeprowadzają przeglądy tych maszyn. Urząd Dozoru Technicznego bada je dwa razy w roku a przeglądy konserwacyjne odbywają się przeważnie, co 30 dni. Mimo tak częstej kontroli zdarzają się usterki. Do najczęstszych należą problemy z podnoszeniem i opuszczaniem wideł. Przeważnie są spowodowane uszkodzeniami złączy i zaworów. Czasem winne są awarie połączeń liniowych. Naprawa jest wymagana także, gdy widły zostaną wygięte czy skręcone. Dzieje się tak na skutek intensywnej eksploatacji, zmęczenia materiału lub kolizji. Do usterek należy zaliczyć także widoczne zużycie opon. Mocno wytarty bieżnik i ubytki na powierzchni ogumienia. Tak zniszczone opony wymagają wizyty w firmie oferującej serwis wózków widłowych.

Trwała naprawa wózków widłowych

Powyższych usterek, choć mogą się wydawać stosunkowo niegroźne, nie należy lekceważyć. Jeśli zostaną zbagatelizowane przekształcą się w rozleglejsze awarie. Natomiast kolejne komplikacje, z którymi często ma do czynienia serwis wózków widłowych elektrycznych i spalinowych to:

  • problemy z uruchomieniem silnika lub jego nieprawidłowa praca,
  • awarie skrzyni biegów i układu kierowniczego,
  • wycieki oleju z układu hydraulicznego.

Do bardzo ważnych czynności serwisowych należy wymiana łańcuchów. Jest konieczna, bowiem te elementy uszkadzają się w wyniku przeciążeń, korozji lub pęknięć. Zawsze należy zastępować je elementami wysokiej jakości. Tylko wtedy można mieć pewność, że taka naprawa wózków spalinowych czy elektrycznych będzie skuteczna.

Uszkodzenia ważnego elementu wózka sprawiają, że maszyna nie funkcjonuje tak jak powinna. Chodzi tu o maszt często doznający odkształceń i wydłużenia pracujących z nim łańcuchów. To powoduje ograniczenie zakresu ruchu i utrudnia sterowanie elementami masztu. O ostatnich z najpowszechniejszych awarii wypowiada się specjalista z serwisu Jan-Car. Pracownik firmy oferującej naprawę wózka widłowego u klienta i sprzedaż części zamiennych mówi, że:

- Do częstych problemów należą uszkodzenia karetki wózka widłowego. Przeważnie są to wygięcia dachu i belek nośnych oraz wyszczerbienia profili i gniazd zamka.

Wymienione uszkodzenia są groźne, bowiem zmniejszają wytrzymałość karetki. Elementu chroniącego operatora przed spadającymi ładunkami.