Lokomotywy spalinowe pracują nierzadko przy sporym obciążeniu, a ich intensywna eksploatacja prowadzić może do powstawania problematycznych awarii. Naprawa taboru kolejowego to zadanie dla specjalistycznej firmy, która będzie w stanie poradzić sobie chociażby z remontem bezszczotkowych pomp olejowych i nie tylko. Co jeszcze zatem zalicza się do najczęstszych napraw lokomotyw spalinowych?

Problemy z pompami

Wyposażone w wiele pomp lokomotywy spalinowe narażone są na pracę w bardzo trudnych warunkach, co powodować może spadek wydajności wspomnianych podzespołów. Jednym z nich jest pompa wody, która odpowiada za efektywność chłodzenia całej jednostki napędowej. Jej awaria to ogromny kłopot prowadzący m.in. do przegrzania, a tym samym unieruchomienia lokomotywy. Remontem pompy wody zajmie się Diesel Loko Distribution Sp. z o.o. – firma, która jest w stanie przeprowadzić profesjonalne czynności naprawcze również w przypadku innych podzespołów znajdujących się w spalinowych lokomotywach.

Zaliczają się do nich także pompy oleju i paliwa, a w przypadku tych pierwszych warto zwrócić uwagę na modele bezszczotkowe. Awarie tych podzespołów bywają skomplikowane, dlatego dobrym rozwiązaniem jest zlecenie wykonania profesjonalnego remontu uszkodzonej pompy znajdującej się w lokomotywie spalinowej. Nie są to jednak jedyne komponenty, które ulegają uszkodzeniom – co jeszcze zalicza się do najczęstszych napraw i regeneracji pojazdów trakcyjnych?

Niełatwe naprawy lokomotyw spalinowych

Kłopotliwe może okazać się niewłaściwe funkcjonowanie regulatora obrotów Woodwarda. Jest to bardzo ważny element, który odpowiedzialny jest za prawidłowe utrzymywanie obrotów oraz mocy silnika lokomotywy w zależności od stopnia wzbudzania głównej prądnicy. Awaria regulatora musi być jak najszybciej wyeliminowana w sposób profesjonalny, co dotyczy też wspomnianej już prądnicy. W tym zakresie fachowcy proponują specjalistyczne przezwajanie.

Do najczęstszych napraw lokomotyw spalinowych zalicza się także regenerowanie nastawiaczy klocków hamulcowych oraz turbosprężarek. To właśnie od tych ostatnich w dużej mierze zależy osiągana moc i efektywność silnika spalinowego, dlatego nieprawidłowe jego działanie może być związane właśnie z uszkodzoną turbosprężarką. Często zgłaszane są problemy z podzespołami elektrycznymi i elektronicznymi znajdującymi się w lokomotywach spalinowych. Z tego względu wyspecjalizowane zakłady zajmujące się naprawą i regeneracją poszczególnych komponentów pojazdów trakcyjnych są również przygotowane do serwisowania paneli, wyświetlaczy czy specjalnych kart. Warto też pamiętać, że warsztaty realizujące serwis lokomotyw spalinowych mają dostęp do wielu części zamiennych. Dzięki temu każda naprawa przeprowadzona może być w krótkim czasie i z wykorzystaniem sprawdzonych podzespołów.