Opakowania blistrowe należą do grupy produktów wytwarzanych z tworzyw sztucznych. Charakteryzuje je przezroczystość, dzięki czemu walory zapakowanego produktu są pięknie wyeksponowane. Opakowania typu blister najczęściej wykorzystuje się w handlu detalicznym. Ułatwiają ekspozycję towaru na sklepowych półkach i zabezpieczają go przed czynnikami zewnętrznymi.

 

Rodzaje i zastosowanie opakowań blistrowych

Na pewno nie raz spotkałeś się z opakowaniem typu blister. Ich głównym zastosowaniem jest handel detaliczny. Masowo znajdują się więc na półkach sklepowych i służą do pakowania produktów, takich jak:

  • materiały piśmiennicze,
  • narzędzia,
  • akcesoria hydrauliczne,
  • części elektryczne,
  • artykuły sanitarne,
  • chemia gospodarcza,
  • zabawki,
  • akcesoria samochodowe,
  • kosmetyki.

Producent opakowań foliowych — firma Pakwit oferuje kilka rodzajów produktów. Jedną z nich występują w formie elementu okrywającego towar oraz tylnej ścianki wykonanej z kartonu. Inne natomiast w całości składają się z twardej folii, a parametry produktu umieszczone są na znajdującej się wewnątrz opakowania ulotce.

Tylna ściana zarówno wykonana z folii, jak i kartonu jest zgrzewana z przednią na różne sposoby. W opakowaniach blistrowych te dwa elementy łączy się za pomocą kleju, zgrzewu lub specjalnych zatrzasków. Ich połączenie jest trwałe i trudno je rozerwać. Opakowania blistrowe mogą mieć też wysuwaną tylną ściankę, dzięki czemu łatwiej wyciągnąć z nich produkt.

 

Jakie zalety mają opakowania typu blister?

Wyobraź sobie, że jesteś w sklepie. Na półce obok siebie leżą dwa różnie zapakowane produkty. Jeden z nich znajduje się w nieprzezroczystym pudełku. Jego wygląd i parametry umieszczone są na załączonej naklejce. Drugi produkt znajduje się w przezroczystym opakowaniu blistrowym. Jest widoczny w całości, więc widzisz jego wymiary, kolor i inne cechy. Nie ma załączonego zdjęcia na wierzchu opakowania, a parametry znajdują się na umieszczonej z tyłu ulotce. Który z produktów jako pierwszy przyciągnął Twoją uwagę?

To krótkie porównanie pokazuje, jak dobrze opakowania typu blister sprawdzają się podczas ekspozycji towaru w sklepie. Klient, który ma możliwość zobaczenia produktu praktycznie z każdej strony, lepiej się z nim zapozna. Dzięki temu łatwiej będzie podjąć mu decyzję o zakupie.

Opakowania typu blister są przyjazne także sprzedawcy. Porozrywane pudełka, wyciągnięty towar, uszkodzone elementy — to tylko część problemów, z którymi codziennie borykają się pracownicy sklepów. Opakowania blistrowe zapobiegają takim sytuacjom. Klient, który widzi produkt przez opakowanie, nie ma potrzeby wyjmowania go. Poza tym, do otwarcia blistru zwykle potrzebne są nożyczki lub nóż.