Dzięki posiadanym funkcjom, stworzony przez Elmontaż Sp. z o.o. i działający od 2 lat system monitoringu i automatycznej analizy zdarzeń SafeCross, pozwala na zwiększenie bezpieczeństwa przejazdów kolejowo-drogowych kategorii D bez ingerencji w systemy zarządzania ruchem kolejowym. Zamontowany na przejeździe system wykrywa zbliżający się pojazd, ostrzega kierowców o zbliżaniu się̨ do przejazdu kolejowo- drogowego aktywnym znakiem STOP, monitoruje i zapisuje zachowanie pojazdu na przejeździe. Następnie zdarzenia analizowane są przez moduł sztucznej inteligencji w autorskiej aplikacji czego efektem jest ich podział na zachowania prawidłowe oraz nieprawidłowe. Pełna automatyzacja procesu sprawia, że brak jest konieczności przeglądania i oceniania materiału filmowego przez operatorów systemu. System automatycznie raportuje każde prawidłowe i nieprawidłowe zdarzenie dokumentując je fragmentem filmu, zdjęciami pojazdu i osobno jego tablicy rejestracyjnej z określonym dokładnie czasem i miejscem zajścia zdarzenia. Może być zasilany z wykorzystaniem OZE. Jest rozwiązaniem chmurowym i łatwo skalowalnym. Testy wykazały ponad 90% skuteczności jego działania. System posiada pozytywną opinie Instytutu Kolejnictwa.  

System Safecross, funkcjonujący w przestrzeni publicznej, ma realny wpływ na poprawę stanu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Jego wdrożenie zwiększy bezpieczeństwo ludności na całym świcie.

SafeCross – safe railway crossings thanks to arttifical intelligence

The SafeCross system of monitoring and automatic analysis of events created by Elmontaż Sp. z o. o., in operation for 2 years, thanks to its functions enables increasing the safety of level D level crossings without interfering with rail traffic management systems. The system installed on a crossing detects the approaching vehicle, warns drivers about approaching the rail-road crossing with an active STOP sign, monitors and records the behavior of the vehicle on the crossing. Then, events are analyzed by the artificial intelligence module in a proprietary application, which results in a division into correct and incorrect behavior. Full automation of the process means that there is no need to review and assess the film material by system operators. The system automatically reports each correct and incorrect event, documenting it with a film piece, photos of the vehicle and separately its registration plate with the exact time and place of the event. It can be powered by renewable energy. It is a cloud and easily scalable solution. Tests have shown more than 90% effectiveness of its operation. The system has a positive opinion of the Railway Institute.

The Safecross system operating in the public space has a real impact on improving the level of safety at railway crossings. Its implementation will increase security of people around the world.