Etykiety to dzisiaj ważne elementy identyfikujące różnego rodzaju zamknięcia z plastiku. Mowa w szczególności o butelkach, które etykietowane są również w przypadku wykonania ich z surowca szklanego. Jakie jednak powinny być nowoczesne i chwytliwe etykiety? A także gdzie są one produkowane? Tego dowiesz się razem z nami.

Etykiety, jako budowanie wizerunku marki i produktowa identyfikacja

Każdy z nas wie, jak ważne są nadruki na różnego rodzaju produktach, które pozwalają bez zastanowienia sięgnąć po nie, ponieważ wcześniej poznaliśmy ich jakość. O ile pudełka, foliowe zamknięcia, czy też te papierowe posiadają zintegrowane z danym tworzywem – np. tekturą – nadruki – o tyle butelki plastikowe, kubeczki, czy też szklane zamknięcia muszą posiadać specjalne etykiety przyklejane w różne miejsca danego wyrobu. Warto przy tym wiedzieć, że są one tworzone tak, aby zachęcić klienta do zakupu, oraz aby dobrze wyeksponować daną markę, a także samą linię produktową. Etykiety są dzisiaj zatem ważnym elementem budowania wizerunki określonego przedsiębiorstwa i spełniają istotne zadanie w całej kampanii dotyczącej identyfikacji rynkowej danego produktu. Nic dziwnego, że obecnie etykiety są produkowane w złożonych procesach. Mowa o customizacji.

Czym jest customizacja etykiety?

Customizacja mylnie jest kojarzona z samym procesem projektowania etykiety. Oczywiście jest to prawda, ale w ograniczonym zakresie. Customizacja to bowiem szereg zabiegów – również analitycznych – które mają spowodować, że dana etykieta idealnie dopasuje się do produktu, idei danej marki, oraz do oczekiwań określonych grup docelowych. Warto przy tym podkreślić, że konsument oczekuje w większości przypadków wyjścia naprzeciw jego oczekiwaniom, pomocy w budowaniu jego własnej wizji produktu. Dzisiaj zatem customizacja ważna jest między innymi w świecie produkcji i sprzedaży butelek alkoholów, czy piw dla barów, które chcą posiadać unikalne chwytliwe nalepki na swoich produktach. Jaki jest zatem główny cel customizacji etykiet? Przede wszystkim takie ich stworzenie, aby oferta przyciągała klientów, oraz budowała stałą bazę konsumentów.  Customizacja etykiet to również wprowadzenie nowych, specjalnych materiałów oraz ich specyficzne wykończenie np. Etykiety wielowarstwowe bądź też etykiety specjalnie wzmacniane z materiału tyvek.

Warto wiedzieć! Przy customizacji ważna jest nie tylko personalizacja etykiety, ale także osiąganie wysokich ich parametrów technicznych. Mowa np. o odporności na ścieranie, zdrapywanie, czy o wodoodporności.

Customizacja etykiet w Polsce

W Polsce customizacją etykiet zajmuje się niewiele specjalistycznych pracowni. Większość projektowanych nalepek m.in. na butelki jest tworzona w nieprzemyślany sposób, bądź na zasadzie prób i błędów. Inaczej działa jednak firma EAST WEST PLASTICS, która przed projektowaniem etykiet dla klienta dokładnie zapozna się z jego personą, strategią produktową, a także z wizerunkiem marki na rynku, czy to lokalnym, czy też krajowym. Warto przy tym współpracować z takimi firmami, jak EAST WEST PLASTICS, ponieważ posiadają one duże doświadczenie w sektorze przetwórstwa tworzyw sztucznych. Taka wiedza pomaga w zrozumieniu tego, jak przez klientów traktowane są przykładowe butelki wody mineralnej…