Jachty ulegają różnym usterkom. Zdarza się, że jest to wina załogi, czasem zaniedbania, a niekiedy po prostu dochodzi do nieprzewidzianej awarii, której przyczynę trudno ustalić. Bynajmniej każdą nieprawidłowość trzeba jak najszybciej usunąć. Pod żadnym pozorem nie można robić tego samodzielne, bo może to doprowadzić do jeszcze większych problemów. Kompleksową naprawą i remontem jachtów zajmuje się firma ze Szczecina Yacht Service.

Jakie są najczęstsze awarie jachtów?

Jest wiele mniejszych lub większych usterek, które mogą przytrafić się podczas rejsu. Najczęstsze z nich to:

  • awaria wskaźnika poziomu paliwa,

  • spalenie bezpiecznika windy kotwicznej,

  • awaria systemu chłodzenia,

  • nieodpowiednia praca przyrządów nawigacyjnych,

  • uszkodzenie przekładni silnika.

Dlatego zawsze warto być w stałym kontakcie z firmą, która zajmuje się kompleksową obsługą jachtów motorowych i żaglowych, taką jak Yacht Service. Tworzą ją ludzie, którzy są wielkimi pasjonatami żeglarstwa i sportów wodnych, lubiący, to co robią. Chętnie podejmują się nawet najtrudniejszych zleceń, w pełni angażując się w swoją pracę.

Jakie usługi naprawcze oferuje Yacht Service?

Oferta firmy jest naprawdę szeroka i obejmuje naprawę, remont, konserwację i serwis jachtów różnego typu. Jak mówi specjalista z Yacht Service:

Sprawujemy kompleksową opiekę nad łodziami. W zakres naszych usług wchodzi naprawa i remonty silników, naprawa takielunku i olinowania, remonty przekładni, naprawa sterów strumieniowych oraz wind kotwicznych, a także wiele innych prac. Dysponujemy doskonale wyposażoną halą warsztatową, co niewątpliwie pomaga nam świadczyć najwyższą jakość wykonywanych prac.

Ponadto w ofercie firmy znajdują się usługi dźwigowe, wykonywanie stendów zimowych czy prace spawalnicze.

Dlaczego awaria olinowania jest szczególnie niebezpieczna?

Jedną z gorszych rzeczy, jakie mogą przytrafić się żeglarzowi, jest złamanie masztu, które może być wynikiem np. uderzenia czy przechodzenia pod mostami. Jednak bardzo często jest ono spowodowane niewielkimi wadami olinowania, które zdarza się, że jest zaniedbywanie. W związku z tym nie tylko maszt ulega uszkodzeniu, ale także zainstalowana na nim elektronika, żagle, cały takielunek, a nawet kadłub i pokład. Jest to bardzo niebezpieczna sytuacja dla całej załogi, ponieważ może ona odnieść poważne obrażenia, a nawet wpaść do wody. Dlatego przynajmniej raz w roku, zimą, po zdjęciu masztu, olinowanie należy poddać dokładnej wizualnej kontroli, by wykryć ewentualną korozję i pęknięcia.