System TMS to rozwiązanie informatyczne, które może znacznie poprawić funkcjonowanie działów transportu i logistyki, ale także ułatwić obsługę sprzedaży i pracę działów finansowych. W teorii TMS to narzędzie do organizacji pracy transportu, ale mądre korzystanie z jego możliwości to większa pewność terminowych dostaw, zadowolenie klientów, dopasowanie planowanie produkcji do możliwości, lepsze zgranie pracy magazynów z terminami załadunków i rozładunków, a także znacznie szerszy pogląd na koszty całego łańcucha dostaw i zaopatrzenia. Jeden z wiodących producentów na rynku, firma Benson Consultants oferuje oprogramowanie SkyLogic spełniające wszystkie te funkcje. Sprawdź, jak oprogramowanie tej klasy może wesprzeć działanie twojego przedsiębiorstwa.
Czym są systemy TMS?
Systemy informatyczne to podstawa sprawnego i bezbłędnego działania przedsiębiorstw. W niemal każdej firmie rola dystrybucji i transportu jest znacząca, a koszty generowane w związku z dostawami produktów i usług mają wpływ na dobrobyt przedsiębiorstwa, więc warto rozważyć wdrożenie technologii informatycznych do tej sfery działania. Można to zrobić na wiele sposobów, informatyzując i usprawniając tylko niektóre procesy związane z logistyką, albo podejść do tego bardzo kompleksowo.
System TMS, czyli Transport Management System oferowany przez firmę Benson Consultants jest kompleksowy i dedykowany nie tylko dla przedsiębiorstw oferujących usługi transportowe czy działających w sferze logistyki kontraktowej. Umożliwia obsługę dobrowolnych procesów realizowanych przez branżę TSL, ale wspiera także obsługę transportu przedsiębiorstw o dowolnym profilu działalności, wszędzie tam, gdzie konieczne jest planowanie tras, załadunków i rozładunków oraz rozliczenie pojazdów i dostaw. Jeden z ekspertów firmy Benson Consultants dodaje:
Nasze oprogramowania SkyLogic i jego komponenty projektujemy w taki sposób, aby umożliwić rozwiązywanie faktycznych, rzeczywistych problemów firm, bez względu na ich wielkość i stopień skomplikowania ich procesów obsługowych. Stale analizujemy wyzwania i przeszkody występujące u naszych klientów w realizacji zadań logistycznych i transportowych. Dzięki temu możemy stale usprawniać funkcje naszego systemu i oferować rozwiązania, które poprawiają wydajność, wyniki finansowe i jakość pracy zespołów związanych z transportem.
Benson Consultants to nie tylko producent oprogramowania, ale także firma doradcza w zakresie projektowania sieci i fizycznych systemów dystrybucyjnych oraz metod zarządzania takimi systemami. Ogromne doświadczenie i zgromadzona wiedza gwarantują przekazywanie doskonałych standardów modelowania procesów transportowych w oprogramowaniu SkyLogic.
Przykładowe procesy realizowane w systemach TMS
Jak zostało wspomniane, oprogramowanie SkyLogic to nie tylko TMS. To również wzorce obsługi, dobre praktyki zarządzania operacjami, możliwość porównywania alternatywnych scenariuszy planowania, przed podjęciem ostatecznej decyzji. Wykorzystując pełnię możliwości systemu, można poprawić wszystkie wskaźniki jakości swojego transportu, ale także komfort pracy działów logistyki.
Oprogramowania oferowanego przez firmę Benson Consultants można użyć w wersji standardowej, ale także skorzystać z opcji ustawień alternatywnych, które oferują możliwość dopasowania procesów do indywidualnych wymagań przedsiębiorstwa. Poniżej lista wybranych procesów obsługiwanych w oprogramowaniu SkyLogic.
Rejestracja zleceń:
Pełna integracja z systemami ERP, FK, GPS, WMS użytkownika
Kontrola uzgodnień, reguł, warunków i terminów dostaw
Przewidywanie opóźnień i zagrożeń realizacji
Komunikacja z klientami i podwykonawcami poprzez aplikacje mobilne i portale webowe
Planowanie i optymalizacja:
Optymalizacja geografii dostaw i dostępności zasobów
Automatyczne planowanie i szybkie reagowanie na niespodziewane zmiany
Predykcja rentowności tras i pojedynczych dostaw, wizualizacja
Optymalizacja tras, czasów dostaw, pojazdów i ich powierzchni załadunkowej
Kompletacja i załadunek:
Automatyczne kolejkowanie kompletacji i załadunków
Zarządzanie ruchem pojazdów przed magazynami
Eliminowanie i ewidencja pomyłek towarowych w trakcie załadunków i rozładunków
Monitorowanie realizacji zleceń:
Dwustronna komunikacja kierowcy z systemem + mobilne terminale, drukarki i skanery
Nowa generacja systemów GPS: śledzenie tras, porównywanie planu i wykonania, alerty opóźnień
Rejestrowanie i wizualizacja historii obsługi każdej przesyłki T&T
Inteligentne algorytmy wykrywania nadużyć w transporcie
Obsługa dostaw:
Elektroniczne potwierdzenia odbioru, kontrola jakości i terminowości
Awizacja terminów dostaw i odbiorów, ostrzeganie o opóźnieniach
Kontrola parametrów wykorzystania pojazdów i kierowców
Rozliczenia i analiza:
Cenniki, koszty, przychody — monitoring realizacji w trybie on-line
Rozliczenia międzyoddziałowe i ze wszystkimi uczestnikami procesów transportu
Śledzenie rozliczeń materiałowych i dokumentowych
Analizy Business Intelligence w czasie rzeczywistym na wszystkich urządzeniach
W obecnych czasach, kiedy koszty, sprawność i efektywność liczą się coraz bardziej, warto rozważyć wdrożenie choćby tylko wybranych funkcji oprogramowania klasy TMS.