Miejsce tradycyjnych telefonów stacjonarnych zajęły nowoczesne telefony VoIP, korzystające z sieci internetowej. Mają one szereg zalet, związanych z szybkością i jakością połączeń. Koszt jest o wiele niższy niż w przypadku zwykłych abonamentów na aparaty stacjonarne. Instalacją telefonii VoIP w biurach, call-center oraz domach prywatnych zajmuje się firma Central-Fax.

Różnica pomiędzy VoIP a tradycyjnym telefonem

Mimo popularności telefonów mobilnych, w dalszym ciągu istnieje potrzeba posiadania telefonu na miejscu, zarówno przez osoby prywatne, jak i przez biura. Nowoczesne rozwiązanie oferuje połączenia za pośrednictwem internetu, bez udziału naziemnych odbiorników. Podobieństwo do starego systemu stacjonarnego to tylko wygląd aparatów budzących skojarzenia z dawnym stylem. Innowacją jest jakość i szybkość połączeń, które zależą od posiadanego łącza i sprzętu. Jak mówi pracownik Central-Fax:

telefonia VoIP to komfort i oszczędność w komunikowaniu się, doceniana przez firmy i prywatne osoby, bo koszt jest o wiele niższy niż w tradycyjnym abonamencie dla rozmów stacjonarnych.

Płaci się niskie stawki tylko za wykonane połączenia, co szczególnie jest potrzebne w biurach z sekretariatem i w call center.

Zalety telefonii VoIP

Wśród wielu walorów telefonii VoIP można wskazać m.in.:

  • możliwość odbierania połączeń na wielu aparatach jednocześnie,

  • zdolność do prowadzenia kilku rozmów w tym samym czasie,

  • ofertę adaptacji telefonu analogowego do bramek VoIP,

  • prostą instalacja i korzystanie.

Odróżnieniem od tradycyjnej telefonii stacjonarnej, jest to, że prowadzenie rozmów przez telefony VoIP nie podlega pod jeden numer telefoniczny, bo ma związek z kontem użytkownika oraz adresami IP. W praktyce oznacza to możliwość prowadzenia kilku rozmów jednocześnie i przełączanie się między nimi. Nie ma też ograniczeń dotyczących połączeń, bo można je odebrać z telefonów komórkowych lub softphone, czyli programu komputerowego do wykonywania połączeń przez internet, z telefonów stacjonarnych i komunikatorów internetowych np. Skype.