Co raz więcej firm decyduję się na prezentowanie swoich usług w Internecie. Ciekawa i estetyczna strona internetowa może wzbudzić zaufanie oraz zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Bywa także, że źle dobrane kolory, czy grafiki nie przekonają odwiedzających i nieświadomie zrobimy na nich, jako firma złe pierwsze wrażenie. Jakie więc cechy powinna posiadać idealna strona internetowa? Zapraszamy do lektury!

Czytelne menu strony

Pierwszą rzeczą, na którą najczęściej zwracamy uwagę, wchodząc na stronę internetową, jest jej menu. Powinno być ono czytelne, przejrzyste i skupiać się na najważniejszych produktach firmy. Według badań idealne menu składa się z 7 punktów. Większa liczba punktów, a nawet podpunktów sprawi, że klienci będą mieli problem z koncentracją i dokonaniem wyboru.

W menu strony powinny znaleźć się takie pozycje, jak kontakt, oferowane przez nas produkty (najlepiej posegregowane w konkretne grupy) oraz pozycja o nas, choć ta nie jest obowiązkowa.

Użyte kolory                        

Podczas tworzenia strony internetowej należy zastanowić się nad kolorami, które chcemy użyć. Warto pamiętać, by łączyć barwy w odpowiedni sposób. Najlepiej korzystać z małej palety barw, skupiając się na dwóch, maksymalnie kolorach. Nie należy także łączyć ze sobą dwóch skrajnych kolorów widma.

Wybierając kolorystykę strony, warto pamiętać, że powinna być ona spójna z logiem i całą szatą graficzną, a także z używanymi przez nas materiałami promocyjnymi.  

Czytelna czcionka

Według specjalistów od budowy strony internetowych z firmy IMENT za przejrzystość strony odpowiada także użyta na niej czcionka. Wybierając ją, musimy pamiętać o dwóch istotnych rzeczach. Po pierwsze, czy i w jaki sposób wyświetlane są polskie znaki. Niestety wiele dostępnych czcionek nie posiada charakterystycznych dla naszego języka znaków.

Druga rzecz to czytelność czcionki na ekranach innych urządzeń, takich jak telefon czy tablet. Responsywność jest bardzo ważna, gdyż co raz mniej osób korzysta z komputerów, częściej wybierając telefon komórkowy.

Układ strony

To ważny element strony internetowej. Układ strony powinien sprawić, że stanie się ona jak najprostsza w obsłudze. Klient, wchodząc na naszą stronę nie chce zastanawiać się, gdzie powinien kliknąć, by znaleźć potrzebne informacje. Dlatego układ powinien być przejrzysty, a miejsca menu, przycisków, czy mechanizmów widoczne i znane z innych układów.

 Jeśli chcecie, by Wasza strona zachęcała, a nie odpychała potencjalnego klienta, powinniście wdrożyć te kilka zasad w życie i koniecznie tworzyć stronę internetową wraz ze specjalistami, którzy doradzą najlepsze rozwiązania.