Blog Panoramy Firm

Drukarka do małej firmy - na co zwrócić uwagę?

Materiał partnera
2019-10-08
drukarka

Zakup drukarki może być sporym wyzwaniem, nawet jeśli taki sprzęt przeznaczony jest do niewielkiej firmy. Oferta sprzedawców jest bardzo szeroka, co nie ułatwia zadania właścicielom małych przedsiębiorstw. Dodatkowo pod uwagę należy wziąć ogromną ilość czynników takich jak posiadany budżet, czy też oczekiwane funkcje, wydruk koloru, gabaryty, wydruk pierwszej strony, a najważniejszy parametr to TCO (całkowity koszt posiadania).


Drukarka do firmy - laserowa czy atramentowa?


To dwa najpopularniejsze typy drukarek, które dostępne są na rynku. Każde z tych rozwiązań posiada własne zalety. Drukarki laserowe są uważane za rozwiązanie dużo bardziej ekonomiczne - koszty eksploatacji takich drukarek są  niskie, co nie oznacza, że nie ma dostępnych modeli gdzie TCO w druku atramentowym  jest korzystniejsze od technologii laserowej.


Alternatywą dla tonerów i drukarek laserowych, są drukarki atramentowe. Istnieją rozwiązania, które z powodzeniem mogą konkurować pod względem niezawodności, prędkości druku lub jak wcześniej wspomniałem, TCO z urządzeniami laserowymi. Niższe koszty są szczególnie zauważalne w przypadku większej ilości wydruków kolorowych. Te na odpowiednich urządzeniach atramentowych mogą być wyraźnie niższe.


Ważną rolę odgrywa dodatkowo ekologia. Ta sprawa zdaje się być bezdyskusyjna na korzyść druku atramentowego a to za sprawą, że w tym rozwiązaniu nie ma układu zagrzewania druku, który pobiera dużo więcej prądu w przypadku technologii laserowej.


Na co zwrócić uwagę przy wyborze drukarki do firmy?


Jednym z ważniejszych czynników, który należy uwzględnić, jest prędkość  drukowania, a właściwie czas wydruku pierwszej strony- tłumaczy właściciel firmy SIETOM SP. Z O.O. Zazwyczaj drukujemy dokumenty, które mają 1-2-3 strony a krótszy czas na odebranie pracy, równa się większej wydajności Pracownika.

Ważnym elementem, na który zwracają uwagę przedsiębiorcy, są szacunkowe koszty eksploatacji drukarki, czyli wcześniej wspomniane koszty TCO. Na ten koszt składa się nie tylko zakup drukarki, materiałów eksploatacyjnych i serwisu. Wybierając sprzęt do biura warto postawić na Partnera, którego rynek już zweryfikował, czyli takiego, którego historia to nie tylko ostatni rok obrachunkowy. Czy taki Partner posiada własny serwis oraz autoryzację wybranego sprzętu? Czy dysponuje narzędziami aby skrócić czas zamówień eksploatacji i serwisu? Czy pomoże mi w prawidłowej konfiguracji urządzenia?


Podsumowując, odpowiedni Partner dla mnie to taki, który zbada specyfikę druku, dobierze sprzęt, dostarczy, niejednokrotnie wybierze odpowiednie finansowanie oraz skonfiguruje go tak aby w codziennym użytkowaniu był jak najbardziej intuicyjny i tani w eksploatacji.

Opracowanie artykułu:

SIETOM SP. Z O.O.

ul. Rakietowa 22, 80-298 Gdańsk pomorskie
e-mail
www