czas czytania: 4 min materiał partnera

Marketing internetowy - jego rodzaje oraz rola bota

e-marketing

Marketing w Internecie ma przede wszystkim służyć promowaniu wszelkiego rodzaju firm, które swoje działania biznesowe w dużej mierze koncentrują w sieci. Ma na celu zaprezentowanie strategii, która wprowadzi daną markę lub produkt na rynek, zaprezentowania oraz wypromowania ich w tych miejscach w Internecie, gdzie firma może pozyskać potencjalnych klientów.

Na rynku, właściwie w każdej branży, istnieje obecnie bardzo duża konkurencja. Dla zwiększenia widoczności marki bądź jej nowego produktu albo usług ważna jest odpowiednio dobrana i opracowana strategia marketingowa.  Profile na portalach społecznościowych, ciekawe kampanie reklamowe czy pozycjonowanie przyczyniają się do zwiększenia zainteresowania wśród odbiorców. Dobrze, by tego typu strategią zajęli się specjaliści, tacy jak firma Taguaro z Łodzi, którzy w profesjonalny sposób opracują wszelkie rozwiązania mające na celu wypromowanie danego przedsiębiorstwa, takie jak rozwijanie profilu na Facebooku oraz Instagramie czy budowanie stron www.

Rodzaje marketingu internetowego

Rodzajów marketingu internetowego jest sporo. To, z jakiego chcesz skorzystać, zależy przede wszystkim od tego, co chcesz osiągnąć. Jednym z najpopularniejszych działań marketingowych w sieci jest pozycjonowanie. Jego celem jest, by strona internetowa określonej firmy, pojawiła się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania według wpisanej frazy kluczowej. Kolejnym rodzajem e-marketingu jest content, czyli tworzenie wartościowych treści, które zamieszcza się na stronie internetowej firmy albo jej profilu na Facebooku. Takie działania wpływają także na pozycjonowanie, a do tego budują pozytywny wizerunek marki (artykuły na blog, ciekawe opisy produktów czy usług). Kluczowe jest także czynne udzielanie się na portalach społecznościowych. Profil na Facebooku oraz Instagramie to obecnie standard, z którego korzysta większość dużych przedsiębiorstw oraz małych firm. Dzięki temu łatwo zbudować swoją społeczność oraz w szybki sposób skutecznie komunikować się z klientami. Na Facebooku można udostępniać reklamy w określonych dniach i godzinach. Dzięki Facebook Ads można zaprezentować zaawansowane reklamy w określonym formacie. Z kolei na Instagramie markę można wypromować dzięki zdjęciom oraz krótkim filmom związanym z firmą i jej produktami, które oznacza się hashtagami. Coraz więcej firm zakłada swoje kanały również na Youtube, gdzie może prezentować treści związane ze swoją działalnością, ale można także wykupić reklamy.

Oczywiście to tylko niektóre rodzaje marketingu internetowego. Poza nimi istnieją jeszcze reklamy banerowe, które wykorzystują elementy graficzne do przekierowania na stronę danego reklamodawcy, artykuły sponsorowane, których celem jest edukacja klientów i zaprezentowanie jednocześnie określonej marki lub produktu, czy marketing wirusowy, odbywający się za pośrednictwem samych użytkowników, którzy tworzą opinię o danej marce poprzez przesyłanie linków do konkretnych stron. Jest jeszcze e-mail marketing, polegający na wysyłaniu wiadomości na pocztę elektroniczną w formie newsletterów czy reklam.

BOT. Czym jest i jaką pełni funkcję?

Bot to nowoczesny system komputerowy, przyjmujący postać interaktywnego specjalisty ds. marketingu. Jest przewodnikiem po stronie internetowej, pomaga w poruszaniu się po konkretnym serwisie. Jego zadaniem jest przede wszystkim koncentracja na kierowaniu zachowaniem klienta tak, by zainteresował się najnowszymi promocjami i najciekawszymi ofertami, a wszystko to zgodnie z psychologią sprzedaży i technikami perswazji. Np. jeśli dana osoba odwiedza stronę internetową i nie dokona żadnego zakupu, zadaniem bota jest zasugerowanie pozostawienia przez tą osobę adresu e-mail w celu nawiązania komunikacji. Bot, analizując ścieżkę, jaką poruszał się internauta może zasugerować mu produkt związany z jego poszukiwaniami lub zainteresowaniami. Dajmy na to, jeśli internauta szuka sprzętu do wspinaczki górskiej, bot podsunie mu wszelkie oferty dotyczące tego zagadnienia. Tworzeniem botów zajmuje się Taguaro, głównie są to boty na potrzeby Messenger Marketingu. Głównym celem botów jest pozyskiwanie nowych klientów. Jednak dzięki nowoczesnym i kreatywnym wizualizacjom wprowadzają do całej prezentacji walory estetyczne.