Każda praca, szczególnie biurowa, wymaga skupienia. Zwiększona ergonomia w pracy jest priorytetem każdej firmy. Dlatego, że gdy pracownicy nie muszą skupiać się na rzeczach mniej istotnych, wówczas lepiej wypełniają swoje obowiązki. Jednym z takich rozwiązań, sprzyjających usprawnieniu pracy, jest telefoniczna centrala. Warto jest rozważyć jej zakup, żeby maksymalizować efektywność pracy, a więc i pośrednio zyski.

Ergonomia w pracy jest jednym z najważniejszych czynników, związanych z jej efektywnością.Usprawnienie systemu komunikacji między pracownikami, a także usprawnienie kontaktu osób trzecich z naszymi pracownikami, poprzez zastosowanie właściwego przekierowania, sprawia, że obsługa i działanie jest o wiele bardziej efektywne.

Rodzaje telefonicznej centrali

Centrala telefoniczna jest elementem, w który każda firma powinna się zaopatrzyć, jeżeli chce poprawić funkcjonowanie pewnych swoich elementów. Na rynku znajdziemy dwa rodzaje rozwiązań central telefonicznych. Pierwszym z nich jest tradycyjna centrala. Stanowi ją fizyczne urządzenie, które posiadamy na miejscu. To urządzenie łączy wszystkie wewnętrzne telefony w firmie i stanowi serce układu. Drugim rozwiązaniem jest tak zwana centrala wirtualna. Zasada z reguły jest taka sama, jedynie serce układu centrali znajduje się w chmurze, którą zarządza dany operator. Jest to wygodne rozwiązanie, które nie wymaga od nas montowania wielu elementów centrali w siedzibie firmy.

Możliwości centrali telefonicznej

Podstawową funkcjonalnością centrali jest przede wszystkim ułatwienie zarządzania połączeniami – przekierowanie połączenia czy ustawienie numeracji wewnętrznej. Centrala pozwala również na ustawienie zapowiedzi głosowych, ustawienie kolejek osób oczekujących, call center. Można również wprowadzić opcję nagrywanie rozmów czy nawet ustawienie automatycznej obsługi klientów. Nowoczesne centrale, oferowane przez P.W. Multiko, swoje połączenie kierują przez VoIP – czyli usługę telefonii realizowaną przez internet. To natomiast pozwala przenieść całą usługę do internetu i nawet telefon fizycznie nie musi być w miejscu pracy, ponieważ rozwiązanie wirtualne tworzy maszynę w komputerze, a pracownikowi wystarczą jedynie słuchawki z mikrofonem, które w całości zastępują tradycyjny telefon.

Sprawdzone rozwiązania.

Gdy już jesteśmy zdecydowani na założenie telefonicznej centrali, warto, jest zapytać się specjalistów z branży, które rozwiązanie będzie dla nas najlepsze. Pamiętajmy przy tym, że wirtualna centrala telefoniczna jest w chmurze, czyli gdzieś, u kogoś i żeby funkcjonowała, to musimy mieć zarówno stały dostęp do internetu, jak i liczyć na bezawaryjność naszego usługodawcy. Tradycyjna centrala jest o tyle lepszym rozwiązaniem, że cały system mamy pod ręką, więc wszelkie awarie jesteśmy w stanie naprawić i nie jesteśmy zależni od nikogo więcej. Dodatkowo naszą usługę możemy realizować przez internet lub sieć operatora telefonii, która bywa mniej awaryjna niż łącza przez kabel. Najlepiej jest więc zdać się na specjalistów, którzy znają się na rzeczy i którzy uczynią naszą centralę możliwie najmniej zawodną, a co za tym idzie, nie będziemy narażeni na straty.