Digital Marketing to w skrócie działania reklamowe w Internecie prowadzone dzięki różnym cyfrowym kanałom. W naszym artykule przyglądamy się bardziej temu zagadnieniu, określanemu też m.in. jako marketing internetowy czy cyfrowy. Poznasz główne kanały, które są wykorzystywane. Omówimy je także szczegółowo. Zapraszamy do lektury.

Co to jest Digital Marketing?

Digital Marketing znany jest pod nazwą marketingu cyfrowego, online marketingu i marketingu internetowego. Składa się z czynności, które pozwalają na reklamowane produktów i usług w kanałach cyfrowych, jakie udostępnia sieć. Odbiorcami zwykle są użytkownicy komputerów i urządzeń mobilnych. Jak wynika z badań DataReportal, 52.95 milionów użytkowników w Polsce korzysta z urządzeń mobilnych [1]. Przeglądają oni najczęściej:

  • media społecznościowe,

  • wyszukiwarki internetowe,

  • strony internetowe,

  • aplikacje mobilne,

  • wiadomości SMS/MMS,

  • pocztę elektroniczną.

Możesz zapisać się na kurs Digital Marketingu. Dzięki temu poznasz lepiej działania, które w jego ramach się przeprowadza w Internecie czy mediach cyfrowych, a więc w telewizji i radio. Warto też zdecydować się na usługi specjalistów od marketingu, sprzedaży internetowej, pozycjonowania czy grafiki, PR czy zarządzania, jak również performance’u. Wówczas realizacja i monitorowanie kampanii reklamowej w Internecie będzie łatwiejsze.

kreacja-marketing-1200x320-v1

Jakie są główne kanały w Digital Marketingu?

W ramach Digital Marketingu wykorzystuje się wiele kanałów komunikacji z klientami. Wszystko jednak zależy od branży, w której działasz i jej specyfiki. Istotna jest także grupa docelowa. Dotrzeć do odbiorcy można dzięki takim narzędziom e-digital marketingu jak:

  • strona firmowa,

  • Social Media,

  • e-mailowa poczta,

  • płatne reklamy,

  • wyszukiwarka Google.

SEO, czyli pozycjonowanie stron WWW

Działania związane z SEO sprawiają, że Twoja firmowa strona będzie się wysoko wyświetlać w organicznych, a więc darmowych wynikach wyszukiwania Google. Dlatego specjaliści zajmują się działaniami w zakresie strony WWW, a więc optymalizacją treści i techniczną, a także czynnościami wykonywanymi poza optymalizowaną witryną. Do tej drugiej grupy zalicza się uzyskiwanie wartościowych zewnętrznych linków. Co dają skuteczne działania SEO?

  • lepszy wizerunek w sieci,

  • większy ruch na stronie WWW,

  • zwiększoną sprzedaż produktów,

  • budowę zaufania klientów,

  • długotrwałe efekty.

Sprawdź, czy marketing internetowy jest dla Twojej firmy dobrą opcją.

Google Ads

Google Ads to narzędzie reklamowe umożliwiające wyświetlanie tekstowych i graficznych reklam. Mogą one się wyświetlać np. w wyszukiwarce Google oraz na partnerskich stronach WWW. Jako element digital marketingu Google Ads wiąże się z następującymi zaletami:

  • skierowanie do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą,

  • śledzenie kosztów kampanii,

  • różne rodzaje reklamy,

  • mierzalne efekty,

  • szybkie rezultaty,

  • duży zasięg,

  • zwiększenie widoczności oferty w Internecie.

Google Moja Firma

Elementem Digital Marketingu jest także Google Moja Firma. Wizytówka w GMB jest szczególnie przydatna firmom działającym lokalnie. Wizytówka ta pojawia się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale również mapach. Składa się na nią m.in. nazwa, numer telefonu, e-mail, godziny otwarcia czy adres siedziby czy strona WWW.

E-mail marketing

Jednym z elementów digital marketingu jest też e-mail marketing. Wymaga wykorzystania elektronicznych skrzynek pocztowych. Pozwala na budowę i utrzymanie relacji z Twoimi odbiorcami, a także sprzedaż produktów. Do korzyści z jego stosowania zalicza się opcję personalizacji przekazu. W ten sposób można również dotrzeć do większej grupy odbiorców i zbudować z nimi długotrwałe relacje. Co więcej, możesz wykorzystać jego automatyzację. Jest to także dobra metoda na przypomnienie o porzuconych koszykach gdy działasz w e-commerce.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku>>>

To oczywiście nie wszystko. W ramach Digital Marketingu warto też prowadzić aktywne działania w mediach społecznościowych oraz wykorzystywać Content Marketing, czyli marketing treści. Prowadź firmowego bloga i udostępniaj wartościowe artykuły na swoim profilu w Social Media.

Jak stworzyć strategię Digital Marketingu?

Strategia digital marketingowa powinna się składać z następujących kroków:

  1. identyfikacji i podziału odbiorców – poznaj swoich potencjalnych klientów. Stwórz tzw. persony, na które składają się informacje o odbiorcach. Spersonalizowanie oferty jest możliwe przez zrozumienie cech demograficznych, technologicznych czy behawioralnych,

  2. określenia celów i metody pomiaru – zdefiniuj, co chcesz osiągnąć i jak będziesz mierzyć wyniki. Do ważnych wskaźników zaliczają się np. współczynnik klikalności, liczba wyświetleń, konwersje itd.,

  3. konfiguracji technologii i kanałów – potrzebne Ci będą do tego specjalne platformy,

  4. ciągłej optymalizacji działań.

Dlaczego Digital Marketing się opłaca?

Obecność w Internecie to w dzisiejszych czasach podstawa budowy wizerunku firmy. Bez niej Twój biznes w zasadzie nie istnieje. Dzięki Digital Marketingowi możesz:

  • promować swoją ofertę,

  • docierać do większej liczby klientów,

  • zwiększać sprzedaż,

  • budować wizerunek i świadomość marki.

Nie masz czasu na samodzielne prowadzenie działań? Dobrą opcją jest skorzystanie z pomocy doradców internetowych firmy WeNet, która oferuje kompleksową usługę. Specjaliści zapewniają pełne wsparcie i doradztwo.

Źródło: DataReportal