Ewidencja finansów firmy to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Niektórzy podejmują się samodzielnego prowadzenia rachunkowości, ale dla większości wygodniejsze jest skorzystanie z usług biura rachunkowego. Właściciele większości firm mają do wyboru 2 formy ewidencji finansowej, ale niektórzy zobligowani są do prowadzenia pełnej księgowości. Consulting Spółdzielnia pomoże Ci w prowadzeniu księgowości niezależnie od wymaganej formy. 

Jakie są rodzaje księgowości? 

Przede wszystkim można wyróżnić 2 główne rodzaje księgowości. Prostszą formą ewidencji finansów firmy jest tzw. mała księgowość, czyli księgowość uproszczona. Ta forma prowadzenia rozliczeń opiera się przede wszystkim na Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów. Należy w niej uwzględnić wszystkie operacje gospodarcze, przychody, wynagrodzenia, jak również środki przeznaczone na zakup materiałów i towarów. Niezbędne jest też prowadzenie ewidencji wyposażenia, środków trwałych, wartości niematerialnych oraz prawnych, karty przychodów pracowników, ewidencji sprzedaży,  a niekiedy także dodatkowych ewidencji. 

Pełna księgowość uznawana jest za najbardziej szczegółową i skomplikowaną formę rozliczania finansów przedsiębiorstwa. Polega przede wszystkim na prowadzeniu ksiąg rachunkowych, w skład których wchodzą: dziennik, księga główna i księgi pomocnicze wraz z zestawieniami obrotów sald kont, a także inwentarz składników aktywów i pasywów. Przedsiębiorstwa zobligowane do prowadzenia pełnej księgowości najczęściej korzystają z pomocy biur rachunkowych. Niezależnie od formy wymaganej ewidencji możesz skorzystać z usług Consulting Spółdzielnia – specjaliści pomogą Ci w prowadzeniu pełnej bądź uproszczonej księgowości. 

Jakie są zalety skorzystania z pomocy biura rachunkowego? 

Aby mieć pewność, że księgowość dokładnie odzwierciedla finanse Twojej firmy i nie ma w niej żadnych pomyłek, warto powierzyć jej prowadzenie doświadczonym specjalistom. Decydując się na usługi Consulting Spółdzielnia, masz pewność, że ewidencja finansowa prowadzona jest w sposób skrupulatny i zgodny z obowiązującymi przepisami, a Ty dokładnie wiesz, w jakiej sytuacji finansowej znajduje się Twoje przedsiębiorstwo. Consulting Spółdzielnia oferuje pomoc m.in. w prowadzeniu ksiąg rachunkowych, ewidencji nabycia towarów i usług VAT, podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz ewidencji środków trwałych i wyposażenia. Specjaliści sporządzają również deklaracje podatkowe, roczne rozliczenia dla właścicieli firm czy przelewy do Urzędu Skarbowego. Wieloletnie doświadczenie i merytoryczne przygotowanie pracowników to gwarancja profesjonalnej obsługi dostosowanej do Twoich oczekiwań.