Fakt posiadania strony internetowej przez różne przedsiębiorstwa już nikogo nie dziwi. Znacząca większość potencjalnych klientów kontakt z firmą rozpoczyna od przeszukania internetu i sprawdzenia strony www. Jednak by strona internetowa skutecznie zainteresowała ofertą i wpłynęła na bezpośrednią sprzedaż produktów, musi być przemyślana i dobrze wykonana.

Profesjonalny nośnik informacji i wizytówka firmy

Strona internetowa pomaga w budowaniu relacji pomiędzy klientem a firmą. Rezygnacja z tej formy kontaktu to jak zamykanie drzwi biura, gdy widzimy kogoś zainteresowanego naszą ofertą. Dobrze pozycjonowana strona www to znakomite źródło zapytań o produkty przedsiębiorstwa. Na stronę internetową można kierować ruch z mailingu lub kampanii reklamowych.

Profesjonalnie wykonana strona internetowa prezentuje działalność firmy i w prosty sposób umożliwia z nią kontakt. Zwiększa zaufanie nie tylko kontrahentów czy partnerów, lecz przyszłych i obecnych klientów. Umieszczanie na niej wartościowych treści buduje zaangażowanie z odbiorcą, a przedsiębiorstwo zyskuje fanów i stałych obserwatorów.

Strony internetowe i ich charakter

Wygląd stron internetowych i zamieszczone na niej treści są zależne od zadań, jakie tej stronie zostają przypisane. Jeśli chcemy podnieść sprzedaż w firmie, możemy zdecydować się na stworzenie strony landing page, zdradza nam Daria Kusztelak, właściciel firmy Pracownia 13, która zajmuje się tworzeniem stron internetowych. Na tego typu stronach każda informacja dotyczy prezentowanej oferty firmy, która ma zostać skutecznie sprzedana. Umieszczona grafika i treść ma pozytywnie wpływać na odbiorcę, maksymalnie zachęcając do złożenia zamówienia i zakupu.

Bardzo często powstają strony internetowe o charakterze wizytówkowym. Ich głównym celem jest jak najlepsze zaprezentowanie klienta z historią firmy, jej misją i dotychczasowymi osiągnięciami. Na tego typu stronie można umieścić rekomendacje od zadowolonych klientów, informacje o partnerach i dotychczasowym dorobku.

Jeśli zależy nam, aby strona internetowa nie tylko zachęcała do sprzedaży, możemy zdecydować się na umieszczenie na niej sekcji „blog”, gdzie regularnie możemy publikować artykuły dotyczące naszej branży, stając się przy tym ekspertem w swojej dziedzinie. Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży danych usług jest umieszczenie na stronie cennika w formie widełek z załączoną informacją, że po szczegółową wycenę zapraszamy do kontaktu prywatnego.